Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe hiszpańskie fregaty za 8 lat

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 stycznia 2014

Pierwsza z nowych hiszpańskich fregat typu F-110 powinna wejść do służby w 2022.

Projekt Navanti zakłada, że hiszpańskie fregaty typu F-110 powinny mieć 140 m długości i 30 m szerokości. Prędkość powinna wynosić ponad 30 w. Załogę ma stanowić 150 marynarzy i oficerów. Pokład lotniczy pomieści 2 śmigłowce morskie, np. NH90 NFH lub SH-60. Możliwe jest też jego przystosowanie do przyjmowania bezzałogowych statków latających, np. zakupionych ostatnio przez Armada Española bsl Skeldar, produkcji szwedzkiego Saaba / Zdjęcie: RP Defense

O planach budowy nowego typu fregat dla Armada Española (marynarki wojennej Hiszpanii) mówiło się już od dłuższego czasu. Okręty te pozwolą na wycofanie ze służby starzejących się jednostek typu Santa María, przyjmowanych do służby w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, a które oparte są na projekcie amerykańskich Oliver Hazard Perry.

Za opracowanie projektu nowych fregat, a w przyszłości ich budowę, dostawę i wsparcie techniczne w okresie eksploatacji, odpowiadać będzie rodzima Navantia. Obecne założenia producenta zakładają rozpoczęcie dostaw 5 okrętów w 2022. Ostatni z nich powinien trafić do Armada Española 2030.

Fregaty roboczego typu F-110 będą opierać się do pewnego stopnia na najnowszych hiszpańskich okrętach tej klasy, jednostkach typu Álvaro de Bazán (F-100) (Ostatni Alvaro de Bazan poczeka do 2015, 2013-10-03), a także norweskich Fridtjof Nansen (Wsparcie techniczne dla Fridtjof Nansen, 2013-06-28). Sam projekt nie został dotąd dopracowany. Pewnym jest, że okręty będą jednokadłubowe, mimo tego, że jednym z zaproponowanych przez Navantię rozwiązań, były trimarany.

Takie rozwiązanie byłoby jednak szkodliwe dla potencjału bojowego okrętów. Zwiększyłoby bowiem poziom sygnatury akustycznej fregat, co mocno ograniczyłoby możliwości prowadzenia przez nie działań ZOP.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.