Indonezyjskie władze bliskie są podjęcia decyzji o zakupie drugiego trimaranu typu Klewang (Program X3K). Pierwszy z nich, KRI Klewang (625), spłonął jesienią 2012 podczas prób morskich.
Program X3K zakłada budowę i wprowadzenie do służby w Tentara Nasional Indonesia Angkatan Laut (TNI-AL, marynarce wojennej Indonezji) 4 trimaranów patrolowych, opracowanych przez rodzimą North Sea Boats (Wodowanie pierwszego X3K, 2012-09-05, Indonezja kupuje 4 trimarany, 2012-01-24).
W 2012 TNI-AL odebrała pierwszy z nich, KRI Klewang (625). Z niewyjaśnionych dotąd przyczyn, okręt spłonął podczas dokowania w porcie morskim w Banyuwangi, na wschodzie jednej z największych wysp kraju, Jawy (Spłonął indonezyjski X3K, 2012-10-01). Do czasu wyjaśnienia zdarzenia, władze Indonezji zdecydowały się na zawieszenie całego programu.
Przekazywana przez lokalne media informacja o gotowości do zamówienia drugiego z okrętów tego typu, a mająca swoje źródła w resorcie obrony, może oznaczać, że Indonezyjczykom udało się wyjaśnić przyczyny pożaru KRI Klewang. Wszystko wskazuje też na to, że program X3K zostanie zrealizowany zgodnie z pierwotnymi założeniami, a wiec zakończy się budową nie mniej niż 4 trimaranów.
Budowa okrętów patrolowych typu Klewang to element programu zbrojeniowego, mającego podnieść ogólny potencjał bojowy TNI-AL. Podobnemu celowi służy zakup trzech nowych diesel-elektrycznych okrętów podwodnych, opartych na projekcie południowokoreańskich Chang Bogo (Kosztowne indonezyjskie przygotowania, 2014-02-19, Nawigacja Sagema dla indonezyjskich OP , 2013-11-20) oraz 2 fregat projektu Sigma 10514 (Cięcie blach pod indonezyjską Sigmę, 2014-01-16).