Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożar silnika T-50

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 czerwca 2014

Wczoraj podczas lotu zapalił się silnik jednego z przedseryjnych samolotów bojowych Suchoj T-50.

Zdjęcie: ntv Russia

Wczoraj, podczas prób prowadzonych w instytucie im. Gromowa w Żukowskim pod Moskwą, podczas lotu zapalił się silnik piątego przedseryjnego samolotu bojowego Suchoj T-50, nr boczny 055 (Piąty T-50 w Żukowskim, 2013-11-21). Według nieoficjalnych informacji incydent zdarzył się w trakcie pokazu dla delegacji z Indii.

Zasiadający za sterami samolotu pilot, zauważył najpierw dym, wydobywający się z wlotu powietrza do prawego silnika. Następnie na pokryciu samolotu pojawił się ogień. Po lądowaniu lotnik wydostał się z kabiny bez szwanku.

Przedstawiciel instytutu im. Gromowa dodał, że kilka ostatnich kręgów nad lotniskiem zostało wykonanych na małej wysokości, co zaniepokoiło obserwatorów. Jednak pożar był niewielki i nie było potrzeby wzywania lotniskowej straży pożarnej. Obecny na miejscu personel ugasił go własnymi siłami.

Według pierwszych doniesień agencji ITAR-TASS w kabinie T-50 miał znajdować się pilot doświadczalny Siergiej Bogdan, jednak sam zainteresowany zaprzeczył tej informacji.

Obecnie komisja bada przyczyny zdarzenia. Według producenta nie wpłynie on na przebieg prób w locie T-50. Warto dodać, że to nie pierwszy kłopot z silnikami nowego rosyjskiego samolotu (MAKS 2011: Pompaż silnika PAK FA, 2011-08-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.