Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Cessny Citation CJ3+

Lotnictwo cywilne, 29 lipca 2014

Wczoraj oblatano najnowszy odrzutowiec Cessny – Citation CJ3+.Citation CJ3+ przed startem do pierwszego lotu. Producent spodziewa się, że odrzutowiec uzyska certyfikat FAA przed końcem br. / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Wczoraj z lotniska zakładowego Cessna Aircraft Company w Wichita, mieszczącego się w pobliżu Mid-Continent Airport, wystartował do lotu pierwszy odrzutowiec Citation CJ3+. Za jego sterami zasiadał pilot doświadczalny Mark Tuttle. Lot trwał 73 min. i przebiegł bez zakłóceń. Istnienie najnowszego biznesjeta amerykańskiego przedsiębiorstwa ujawniono w marcu br., a jego publiczna prezentacja odbyła się 29 maja.

Citation CJ3+ ma nowo zaprojektowane wnętrze kabiny pasażerskiej, z nową instalacją hermetyzacji i układami diagnostycznymi. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G3000, obejmującą radiolokator meteorologiczny wykrywający turbulencje, układ antykolizyjny TCAS II, układ ostrzegający o bliskości ziemi (TAWS) i zdolność korzystania z ADS-B. Pasażerowie mają do dyspozycji układ rozrywkowy z bezprzewodowym serwerem, telefon satelitarny Iridium i szerokopasmowy Internet.

Maksymalna masa do startu CJ3+ wynosi 6291 kg, a maksymalna masa ładunku płatnego to 875 kg. Maksymalna masa paliwa to 2136 kg, jednak wówczas udźwig spada do 354 kg. . Długość kadłuba samolotu wynosi 15,59 m, rozpiętość to 16,26 m, a wysokość – 4,62 m. W kabinie o długości 4,78 m. szerokości 1,47 m i wysokości 1,45 m CJ3+ może pomieścić maksymalnie 9 pasażerów. Załogę stanowić ma 1 pilot.

Maksymalny zasięg CJ3+ to 3834 km, co pozwala na wykonywanie lotów z Waszyngtonu do Mexico City, San Diego do Juneau na Alasce lub z Limy w Peru do São Paulo w Brazylii. Prędkość przelotowa wynosi 770 km/h.

W ostanim czasie Cessna wprowadziła na rynek także kilka innych biznesjetów, jak Citation M2 (Dublet Cessny na koniec roku, 2013-12-27), Citation Sovereign+ (Certyfikat EASA dla Cessny Sovereign +, 2014-06-12) i Citation X+. W połowie przyszłego roku certyfikat uzyskać ma Citation Latitude (Postępy Cessny Latitude, 2014-01-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.