Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wodowanie Lewis B. Puller

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 12 listopada 2014

W stoczni General Dynamics NASSCO zwodowano USNS Lewis B. Puller, pierwszy okręt przeładowczy/okręt-baza klasy MLP/AFSB.

Zwodowany przed kilkoma dniami USNS Lewis B. Puller to trzeci okręt klasy MLP i zarazem pierwszy zbudowany w konfiguracji mieszanej, jako okręt przeładowczy i okręt-baza, wyposażona w dodatkową platformę, zamontowaną nad rampą przeładunkową / Zdjęcie: NASSCO

W stoczni NASSCO (National Steel and Shipbuilding Co.) w San Diego zwodowano USNS Lewis B. Puller (T-MLP-3/T-AFSB-1). To trzecia jednostka typoszeregu MLP, a zarazem pierwsza w konfiguracji mieszanej MLP/AFSB (Mobile Landing Platform/Afloat Forward Staging Base; Projekt USNS Lewis B. Puller, 2014-03-13).

Specjalna konstrukcja USNS Lewis B. Puller pozwala na pełnienie dwóch typów zadań. W pierwszej kolejności, będzie on używany do przeładowywania, na morzu, pojazdów i ładunków z okrętów zaopatrzeniowych na barki desantowe (funkcja Mobile Landing Platform – okręt przeładowczy). Zamontowany nad platformą przeładunkową pokład lotniczy, umożliwi stacjonowanie na okręcie śmigłowcom lub zmiennopłatom MV/CV-22 Osprey (funkcja Afloat Forward Staging Base, czyli pływającego lądowiska). W przyszłości US Navy zamierza kupić co najmniej jeden dodatkowy okręt klasy MLP w konfiguracji mieszanej (Kolejny MLP/AFSB w planach, 2014-06-10).

Budowa okrętu rozpoczęła się przed rokiem. W najbliższych miesiącach jednostka poddana będzie pracom wykończeniowym, po czym rozpocznie serię prób morskich, realizowanych przez pracowników stoczni z San Diego oraz przedstawicieli US Navy Board of Inspection and Survey (INSURV). W przyszłym roku okręt zostanie przekazany do użycia US Navy Military Sealift Command (MSC).

Według US Navy, okręty klasy MLP i MLP/AFSB będą eksploatowane przede wszystkim do zaopatrywania oddziałów lądowych działających na obszarach przybrzeżnych, a także okrętów zaangażowanych w wielomiesięczne operacje morskie, w tym wielonarodowe operacje antypirackie. Jednostki te mogą też być używane do niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych. Możliwość wymiany załogi oraz zaopatrywania okrętów bezpośrednio na morzu, w teorii pozwala na nieograniczony czas przebywania poza portem, przerywany jedynie przeglądami technicznymi i ewentualnymi modernizacjami 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.