Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera C919 jeszcze w tym roku

Lotnictwo cywilne, 11 lutego 2015

Najnowszy samolot komunikacyjny z ChRL ma ujrzeć światło dzienne w br. Oblot przesunięto ponownie, tym razem na 2016.

Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Według portalu ainonline, prototyp najnowszego samolotu komunikacyjnego, Comac C919, opracowywanego przez inżynierów z ChRL ma zostać publicznie zaprezentowany w br. Natomiast data oblotu znów została przełożona – tym razem na 2016 (Oblot C919 w 2015, 2013-08-07).

W grudniu ub. r. dokonano połączenia skrzydeł i kadłuba pierwszego C919 przeznaczonego do prób w locie. Próby statyczne poszczególnych zespołów struktury, opracowanej niemal w całości wysiłkiem rodzimego przemysłu, zakończono rok wcześniej. Rozpoczęto też integrację awioniki i instalacji pokładowych, a Honeywell pracuje nad oprogramowaniem układu sterowania lotem fly-by-wire. Wiadomo też, że układ tablicy przyrządów i sterownic będzie zgodny z filozofią Airbusa (czyli zabudowane zostaną boczne drążki sterowe).

Nieopodal portu lotniczego Szanghaj-Pudong powstaje druga linia montażowa C919. Co ciekawe, trwa też budowa kolejnej, piątej drogi startowej, która będzie używana wyłącznie do prób nowego chińskiego samolotu komunikacyjnego.

Z kolei w pobliżu Szanghaju budowane są zakłady silnikowe. Ich produktami mają być 3 nowe konstrukcje, przeznaczone dla samolotów pasażerskich. CJ-500 stanowić ma alternatywę dla CF34, napędzających ARJ21. CJ-1000 służyć ma jako zespół napędowy dla samolotów wąskokadłubowych. Ma on także być użyty dla potrzeb C919 zamiast Leap-1C (Oblot silnika Leap-1C, 2014-10-13). Uzyskanie Certyfikatu Typu planowane jest w latach 2022-2025.

Natomiast CJ-2000, którego demonstrator ma być gotowy ok. 2022, będzie napędzał nowy samolot szerokokadłubowy, opracowany wspólnie z Rosjanami. Ma on przewozić 300 pasażerów na odległość 5 tys. km, i obsługiwać połączenia krajowe na terenie ChRL. Jego pierwszy lot ma odbyć się w 2021. Zakończenie procesu certyfikacyjnego to lata 2022-2023, a rozpoczęcie produkcji seryjnej – 2025. CJ-2000 ma uzyskać certyfikat w 2025-2030, tak więc pierwsze samoloty będą zapewne napędzane silnikami rosyjskimi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.