Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot silnika Leap-1C

Lotnictwo cywilne, 13 października 2014

Konsorcjum CFM International poinformowało o oblocie silnika Leap-1C. Jest on przeznaczony dla chińskiego samolotu C919.

Oblot silnika Leap-1C, zabudowanego pod skrzydłem zmodyfikowanego Boeinga 747 / Zdjęcie: CFM International

Najnowszy silnik opracowany przez CFM International, będące spółką amerykańskiego General Electric i francuskiej Snecmy, Leap-1C został oblatany 6 października, na terenie centrum prób w locie w Victorville w Kalifornii. Silnik zabudowano pod skrzydłem zmodyfikowanego Boeinga 747, używanego przez GE do prób w locie.

Pierwszy lot Leap-1C trwał niemal 3 h. W jego trakcie zespół napędowy pracował zgodnie z założeniami, przy różnym ciągu i na różnej wysokości. W ciągu następnych kilku tygodni próby będą kontynuowane, a ich zakres stopniowo rozszerzany. Zbadane zostanie np. działanie silnika podczas pompażu sprężarki, czy poziom emitowanego hałasu.

Rodzina silników Leap-1 obejmuje 3 warianty, oznaczone odpowiednio -A, -B i -C. Pierwszy z nich przeznaczony jest dla samolotów z rodziny Airbus A320neo, a drugi – Boeing 737 Max (Ethiopian zamówiły Boeingi 737 MAX, 2014-09-22). Trzeci posłuży jako zespół napędowy nowego samolotu komunikacyjnego z ChRL – Comac C919. Jego oblot zaplanowano przed końcem 2015 (Oblot C919 w 2015, 2013-08-07).

W ramach prób w locie i na ziemi przeprowadzonych przez CFM przebadanych zostanie 28 silników z rodziny Leap-1. Dodatkowo 32 silniki sprawdzą w/w producenci samolotów komunikacyjnych (Próby A320neo, 2014-09-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.