Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Projekt kanadyjskich okrętów do 2017

Marynarka wojenna, 06 maja 2015

Ministerstwo obrony Kanady wybierze do 2017 projekt nowych wielozadaniowych okrętów. Jednostki powstaną w ramach programu Single Class Surface Combatant.

Kanada wybierze w ciągu 2 lat projekt serii nowych wielozadaniowych okrętów marynarki wojennej. Prace nad jednostkami mogą ruszyć już w 2018 / Zdjęcie: MO Kanady

Ottawa daje sobie 2 lata na wybór projektanta serii nowych wielozadaniowych okrętów SCSC. Kanadyjczycy zdecydują się najprawdopodobniej na wybór gotowego już projektu, który zostanie zmodyfikowany i przystosowany do wymagań operacyjnych Royal Canadian Navy (RCN, królewskiej marynarki wojennej Kanady). Budowa jednostki mogłaby rozpocząć się już w 2018.

Nowe okręty zbuduje i dostarczy rodzima Irving Shipbuilding. SCSC zastąpią w linii wiekowe i modernizowane dużym kosztem fregaty rakietowe typu Halifax (Ślepe Halifaxy, 2015-01-14, Zmodernizowane Halifaxy, 2014-11-26) oraz wycofane już w większości z linii niszczyciele rakietowe typu Iroquois (Kanady problem z okrętami, 2014-04-22). Ottawa zakupi 15 okrętów nowego typu. Uzupełnią one w linii serię patrolowców typu Harry DeWolf, przystosowanych do operowania na wodach Oceanu Arktycznego (Mniej kanadyjskich patrolowców, 2015-01-19). Obie konstrukcje powstaną w ramach większego programu National Shipbuilding Procurement Strategy (36 mld USD na kanadyjskie okręty, 2011-10-20).

Ottawa zdecyduje się najprawdopodobniej na zakup okrętów modułowych. Poszczególne jednostki otrzymają odmienne uzbrojenie i wyposażenie pokładowe, przystosowujące je do pełnienia różnych funkcji na polu walki. Powszechnie uważa się, że Kanadyjczycy zakupią co najmniej 3 jednostki, których zadaniem będzie zapewnienie ochrony przeciwlotniczej / przeciwrakietowej oraz dowodzenie większymi zgrupowaniami okrętów. Reszta SCSC mogłaby z kolei pełnić funkcje patrolowe i interwencyjne, zwalczając zagrożenia o charakterze asymetrycznym oraz nieprzyjacielskie OP i jednostki nawodne.

Koszt budowy serii okrętów wielozadaniowych oraz arktycznych patrolowców szacuje się na co najmniej 25 mld CAD (74,8 mld zł). Część ekspertów uważa jednak, że wartość przedsięwzięcia będzie zdecydowanie większa, co może zagrozić jego realizacji. Jeżeli władze Kanady nie znajdą bowiem dodatkowych środków finansowych, niezbędne będzie zmniejszenie liczby zamawianych jednostek. Ograniczenie programu zakupowego mogłoby odbić się na potencjale operacyjnym marynarki wojennej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.