Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Norwegowie już w akcji

Lotnictwo wojskowe, 07 maja 2015

Stacjonujące w Szawlach F-16 wojsk lotniczych Norwegii dokonały pierwszego przechwycenia intruza.

Pierwszym intruzem przechwyconym przez norweskie F-16 podczas wykonywanej obecnie misji Baltic Air Policing był rosyjski transportowiec An-22 / Zdjęcie: MO Norwegii

Jak podaje norweska stacja TV2, w niedzielne popołudnie para dyżurna samolotów F-16AM z kontyngentu Luftforsvaret (wojsk lotniczych Norwegii), stacjonującego w bazie lotniczej Szawle dokonała pierwszego przechwycenia intruza (Norwegowie strzegą państw bałtyckich, 2015-04-30). Okazał się nim rosyjski samolot transportowy An-22, który zbliżył się do granic przestrzeni powietrznej Litwy.

An-22 przebywał przez cały czas w międzynarodowej przestrzeni powietrznej, tak więc piloci Luftforsvaret nie mieli powodu do interwencji. Jednak jego załoga nie włączyła transpondera.

Jak pokazują wcześniejsze zdarzenia samoloty WWS FR często wykonują loty nad Bałtykiem bez wcześniejszego złożenia planu. W dodatku ich załogi nie nawiązują łączności z kontrolerami ruchu lotniczego, ani nie włączają transponderów, co stwarza zagrożenie dla cywilnych statków powietrznych, wykonujących regularne rejsy komercyjne.

Norwegów wspomagają włoskie Eurofightery, także stacjonujące w Szawlach. Od początku roku lotnicy Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch) startowali alarmowo ok. 60 razy.

Natomiast przedwczoraj w estońskiej bazie Ämari pojawiły się 4 Typhoony z 6. squadronu Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii), które zastąpiły kontyngent hiszpański. Jest to trzecia misja Baltic Air Policing wykonywana przez brytyjskich lotników. Poprzednio strzegli oni nieba nad Estonią, Litwą i Łotwą w 2004 i 2014, zawsze stacjonując w Szawlach (Spotkanie nad Bałtykiem, 2014-06-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.