Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

GSL poszukuje technologii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 września 2015

Indyjski program budowy serii nowych okrętów przeciwminowych może zaliczyć kolejne opóźnienie.

Budowa pierwszego indyjskiego okrętu przeciwminowego ma rozpocząć się w 2018. W latach 2021-2026 marynarka wojenna Indii ma odebrać pierwszą transzę 12 okrętów. Docelowo, Indie chcą kupić 24 jednostki tej klasy / Rysunek: MO Indii

Pod koniec 2014 rząd w New Delhi ogłosił, że kontrolowana przez państwo stocznia Goa Shipyard (GSL) zbuduje i dostarczy pierwszą transzę nowych okrętów przeciwminowych. Koszt budowy 12 trałowców oszacowano wówczas na ok. 320 mld INR (18,2 mld zł, Tuzin trałowców od GSL, 2015-03-02). Co ciekawe, już w chwili wyboru GSL wiadomo było, że rodzime przedsiębiorstwo stoczniowe nie dysponuje technologią niezbędną do budowy nowych jednostek.

Wiosną GSL rozpoczęła poszukiwania zagranicznego partnera. Od początku pod uwagę brane było zaledwie kilku producentów, w tym Lockheed Martin, ThyssenKrupp Marine Systems, Navantia, Intermarine z Włoch i południowokoreańskie Kangman. Koszt transferu technologii i udzielenia licencji na lokalną produkcję okrętów szacowany jest na ok. 60 mld INR (3,4 mld zł), czyli ok. 20% wartości przedsięwzięcia.

Za jednego z faworytów przetargu uchodzi Kangman. Producent z Półwyspu Koreańskiego ma już doświadczenie we współpracy z Indiami. Przed kilkoma laty południowokoreańska stocznia wygrała przetarg na dostawę serii nowych trałowców. Zgodnie z warunkami konkursu, pierwsze okręty miały powstać w Republice Korei, a pozostałe bezpośrednio w Indiach na zasadzie transferu technologii. Dość niespodziewanie, pod koniec ub. r. rząd Narendry Modiego anulował wynik przetargu, oskarżając Kangman o stosowanie praktyk marketingowych niezgodnych z indyjskim prawem (Nowy minister przeciwny trałowcom, 2014-11-19; Euronaval 2014: GLS stawia na trałowce, 2014-11-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra