Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki dla bułgarskich MiGów-29

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 października 2015

Ministrowie obrony Bułgarii i Polski podpisali porozumienie w sprawie remontów silników bułgarskich samolotów MiG-29.

Wojska lotnicze Bułgarii mają aktualnie tylko 4 MiG-29A/UB zdatne do lotu / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Przebywający w Warszawie minister obrony Bułgarii Nikołaj Nenczew oraz wicepremier i szef MON Tomasz Siemoniak podpisali dziś umowę w sprawie zapewnienia wsparcia logistycznego dla samolotów MiG-29, używanych przez Wojennowzdusznite Siły (wojska lotnicze Bułgarii). Pierwszy etap współpracy zakłada wyremontowanie 6 silników Klimow RD-33, używanych do ich napędu, przez Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4.

Umowa zakłada, że Polacy wyremontują 4 silniki w ciągu 6 miesięcy od jej sygnowania, a pozostałe 2 – w ciągu następnych 4 miesięcy. Naprawa jednego silnika kosztuje 1,023 mln euro (4,38 mln zł). Koszty transportu zostaną pokryte przez nasz kraj.

Jednocześnie, w ciągu 20 dni od podpisania umowy, Polska wypożyczy Bułgarii 2 silniki RD-33, dzięki czemu jeden z MiGów-29 Wojennowzdusznitych Sił odzyska zdatność do lotu. Obecnie rząd w Sofii dysponuje tylko 4 samolotami tego typu, z 18 MiG-29A i 4 MiG-29UB, dostarczonych przez ZSRR w końcu lat 1980.

Jak zauważył minister Nenczew remont RD-33 przez Polskę pozwoli kierowanemu przez niego resortowi zaoszczędzić 24 mln BGN (ok. 52,5 mln zł), dzięki niższemu cłu i zwolnieniu z opłaty VAT. Podejmujemy prace nad kolejnymi umowami, dotyczącymi kompleksowej modernizacji [bułgarskich] samolotów MiG-29 – dodał Tomasz Siemoniak. Oznacza to, że wcześniejsze propozycja, jaką Bułgarzy złożyli Rosjanom jest nieaktualna (Rosjanie naprawią bułgarskie MiG-29?, 2015-05-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.