Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TAP kupują Airbusy

Lotnictwo cywilne, 16 listopada 2015

Portugalski przewoźnik kupił 53 samoloty komunikacyjne Airbusa. Ich wartość katalogowa to 8,56 mld USD.

Zamiast tuzina A350-900, TAP Portugal nabędą m.in. 14 A330-900neo / Rysunek: Airbus

Linie TAP Portugal zawarły z Airbusem umowę dotyczącą zakupu 53 samolotów. Obejmuje ona 24 A321neo, 15 A320neo i 14 A330-900neo (Półtora tysiąca zamówionych A330, 2015-04-21). Te ostatnie zostaną nabyte zamiast 12 A350-900, jak anonsowano wcześniej. Wartość transakcji, według cen katalogowych, to 8,56 mld USD (33,73 mld zł).

Zakup nowych samolotów jest częścią programu odbudowania marki TAP Portugal, jaki przedsięwziął ich nowy właściciel – mające 61% udziałów brazylijsko-amerykańskie konsorcjum Atlantic Gateway. Na jego czele stoją założyciel linii JetBlue i Azul (Start brazylijskiego Azul, 2008-12-16), David Neeleman i właściciel portugalskiego producenta autobusów HPGB, Humberto Pedrosa,

TAP Portugal mają obecnie na stanie 21 A319, 19 A320, 3 A321, 14 A330-200 i 4 A340-300. Oprócz samolotów produkowanych przez konsorcjum z Tuluzy linie użytkują także 6 Fokkerów 100, 8 Embraerów ERJ-145 i 2 ATR 42-600.

Nowe Airbusy umożliwią przewoźnikowi rozszerzenie siatki połączeń pomiędzy Portugalią i USA oraz Portugalią i Brazylią. Ułatwi to klientom linii lotniczych TAP Portugal i Azul podróże międzykontynentalne pomiędzy Ameryką Południową, Europą i Ameryką Północną. Nowi właściciele TAP Portugal przewidują, że dzięki uruchomieniu nowych tras do Brazylii i Stanów Zjednoczonych Ameryki już przyszłym roku linie odzyskają rentowność.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.