Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienia na transatlantyckie A321neo

Lotnictwo cywilne, 14 stycznia 2015

Airbus oficjalnie rozpoczął program transatlantyckiego A321neo. Pierwszym nabywcą nowych samolotów jest Air Lease Corporation.

A321neo o zasięgu transatlantyckim w barwach Air Lease Corporation / Rysunek: Airbus

Podczas wczorajszej uroczystości w Tuluzie, w trakcie której podano do publicznej wiadomości wyniki sprzedaży uzyskane przez Airbusa w 2014 (Airbus przekroczył plan, 2015-01-13), rozpoczęto także najnowszy program – A321neo, dysponującego zasięgiem transatlantyckim (Transatlantycki A321neo , 2014-10-23). Jednocześnie ujawniono, że pierwszym chętnym do zakupu 30 w/w samolotów jest amerykańskie przedsiębiorstwo leasingowe Air Lease Corporation (ALC). Oprócz tego ALC postanowiło wcześniej nabyć także 25 samolotów z rodziny A330neo, 53 samoloty z rodziny A320ceo, 110 samolotów z rodziny A320neo, 15 A330 i 25 A350.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami najnowsza wersja A321neo ma mieć maksymalną masę startową wynoszącą 97 t. W kabinie mieścić się będzie 206 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej.

Dzięki zabudowaniu dodatkowego zbiornika paliwa, pod podłogą przedniej części kadłuba, zasięg samolotu wynosić będzie 7400 km. Umożliwi mu to obsługę połączeń pomiędzy Europą i Ameryką Pn., a także pomiędzy Amerykami i na terenie Azji. Dostawy seryjnych transatlantyckich A321neo rozpoczną się w 2019.

John Leahy, wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży, przewiduje, że zapotrzebowanie rynku na 97-tonowe A321neo wynosi co najmniej 1000 samolotów. Połowa zamówień pochodzić ma od użytkowników Boeingów 757-200, które stopniowo wycofywane będą z eksploatacji. W porównaniu z nimi transatlantyckie A321neo mają zużywać 25-35% paliwa mniej, zależnie od liczby przewożonych podróżnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra