Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ANZ wykonują ETOPS 330

Lotnictwo cywilne, 02 grudnia 2015

Boeing 777-200ER należący do Air New Zealand wykonał pierwszy w historii lot ETOPS 330.

Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii jako pierwszy w historii wdrożył ETOPS 330 wykonywane przez Boeingi 777-200ER / Zdjęcie: Air New Zealand

Wczoraj ok. 19:20 czasu lokalnego z portu lotniczego Auckland wystartował Boeing 777-200ER należący do Air New Zealand (Air New Zealand zamówiły 15 ATR-ów, 2015-11-06). Po ok. 12 godzinach lotu samolot, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 800, wylądował w Buenos Aires. Co szczególnie warte uwagi, był to pierwszy w historii lotnictwa lot ETOPS 330, wykonany przez samolot tego typu (ETOPS 330 dla Boeinga 747-8, 2015-03-20).

ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), zwane także EDTO (Extended Diversion Time Operations) to loty wykonywane przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie. 330 oznacza, że w przypadku awarii jednego z silników czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot zdolny jest wylądować, nie może przekraczać 330 minut. Jest to szczególnie ważne w przypadku konieczności zmiany trasy lotu z powodu działań wojennych, czy lotów ponad rozległymi niezaludnionymi obszarami lądowymi lub oceanami.

Operacje ETOPS 330 ułatwiają przewoźnikom operowanie na trasach biegnących nad północnym i środkowym Pacyfikiem, czyli odpowiednio z Azji Południowo-Wschodniej i Australazji do USA. Linie lotnicze, dotychczas ograniczone przez ETOPS 180, mogą wybierać nowe trasy, prowadzące nad oceanami czy odludnymi regionami Ziemi, co skraca czas lotu i obniża zużycie paliwa.

W październiku 2014 narodowy przewoźnik Nowej Zelandii rozpoczął operacje ETOPS 240, także z użyciem samolotów Boeing 777-200ER z silnikami Trent 800. Zezwolenie na wykonywanie ETOPS 330 zostało wydane przez amerykańską FAA i rodzime CAA w ubiegłym miesiącu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.