Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ETOPS 330 dla Boeinga 747-8

Lotnictwo cywilne, 20 marca 2015

FAA przyznała Boeingowi 747-8 Intercontinenal certyfikat ETOPS 330.

Boeing 747-8 Intercontinenal jest pierwszym w historii samolotem czterosilnikowym, mającym certyfikat ETOPS 330 / Zdjęcie: Boeing

Federalna Administracja Lotnicza  (FAA) wydała certyfikat ETOPS 330 dla samolotu Boeing 747-8 Intercontinenal. Jest to pierwszy w historii przypadek otrzymania takiego dokumentu przez samolot czterosilnikowy.

ETOPS (Extended range Twin-engine OPerationS), zwane także EDTO (Extended Diversion Time Operations) to loty wykonywane przez dwusilnikowe samoloty pasażerskie. Liczba 330 oznacza, że w przypadku awarii jednego z silników czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot zdolny jest wylądować, nie może przekraczać 330 minut.

Jest to szczególnie ważne w przypadku konieczności zmiany trasy lotu z powodu działań wojennych, czy lotów ponad rozległymi niezaludnionymi obszarami lądowymi lub oceanami. ETOPS 330 ułatwi przewoźnikom operowanie na trasach biegnących nad północnym i środkowym Pacyfikiem, czyli odpowiednio z Azji Południowo-Wschodniej i Australazji do USA. Linie lotnicze, dotychczas ograniczone przez ETOPS 180, będą mogły wybierać teraz nowe trasy, prowadzące nad oceanami czy odludnymi regionami Ziemi, co w efekcie skróci czas lotu i obniży zużycie paliwa (Certyfikat ETOPS dla A350, 2014-10-16).

Dotychczas Boeing dostarczył 11 użytkownikom 83 samoloty Boeing 747-8 Intercontinenal / Freighter (Hołd dla ojca Boeinga 747, 2015-03-10, Kolejne towarowe 747 dla Silk Way , 2015-01-09). Wykonały one ponad 101 tys. cykli startów i lądowań. Ich łączny nalot to ponad 619 tys. h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.