Eurofightery wojsk lotniczych Włoch po raz pierwszy wzięły udział w ćwiczeniach Red Flag.
Kończące się dzisiaj ćwiczenia Red Flag 16-2 przejdą do historii jako pierwsze, w których wzięło udział 8 wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter ze składu 4°, 36° i 37° Stormo (Skrzydła) Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch). Rząd w Rzymie wysłał do USA także 2 wielozadaniowe transportowce-tankowce KC-767A z 14° Stormo i 3 transportowe C-130J wchodzące w skład 46a Brigata Aerea (Brygady Lotnictwa).
Przebazowanie włoskiego kontyngentu do Nellis trwało 3 dni. Samoloty wystartowały z bazy Grosetto 19 lutego. W trakcie przelotu wykonano międzylądowania w Lajes na Azorach i w bazie ANG Pease w stanie New Hampshire. Manewry Red Flag 16-2 rozpoczęły się 29 lutego.
Celem pobytu w USA było zwiększenie skuteczności działania pilotów i specjalistów służby inżynieryjno-lotniczej Aeronautica Militare w ramach międzynarodowych operacji lotniczych o dużym stopniu złożoności i skomplikowania. Włosi ćwiczyli planowanie i realizację różnorodnych scenariuszy działań razem z kolegami z krajów sojuszniczych. Sprawdzono także zdolność do przebazowania na duże odległości i operowania z dala od macierzystych baz, w niesprzyjających warunkach klimatycznych i terenowych.
Dowódca 200-osobowego kontyngentu, płk Marco Bertoli, w pierwszej połowie 2015 dowodził kluczem Eurofighterów Aeronautica Militare chroniącym przestrzeni powietrznej Estonii, Litwy i Łotwy (Włosi przylecieli do Szawli, 2014-12-29). Według niego Red Flag jest najlepszym sprawdzianem zdolności pilotów wojskowych, dzięki któremu mogą przygotować się na przyszłe zagrożenia.
W trakcie manewrów włoscy lotnicy wykonywali zadania zwalczania celów powietrznych, z użyciem nahełmowego wskaźnika celów i uderzeń na cele powierzchniowe. Dużą pomocą były doświadczenia, jakimi podzielili się z nimi piloci niemieckich i brytyjskich Eurofighterów, którzy brali udział w poprzednich edycjach Red Flag (Typhoony przybyły na Red Flag, 2015-01-15, Eurofighter pobił Raptora, 2012-07-31).