Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włoskie Eurofightery na Red Flag

Lotnictwo wojskowe, 11 marca 2016

Eurofightery wojsk lotniczych Włoch po raz pierwszy wzięły udział w ćwiczeniach Red Flag.

Włoskie wojska lotnicze wysłały do USA 8 Eurofighterów / Zdjęcie: Eurofighter GmbH

Kończące się dzisiaj ćwiczenia Red Flag 16-2 przejdą do historii jako pierwsze, w których wzięło udział 8 wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter ze składu 4°, 36° i 37° Stormo (Skrzydła) Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch). Rząd w Rzymie wysłał do USA także 2 wielozadaniowe transportowce-tankowce KC-767A z 14° Stormo i 3 transportowe C-130J wchodzące w skład 46a Brigata Aerea (Brygady Lotnictwa).

Przebazowanie włoskiego kontyngentu do Nellis trwało 3 dni. Samoloty wystartowały z bazy Grosetto 19 lutego. W trakcie przelotu wykonano międzylądowania w Lajes na Azorach i w bazie ANG Pease w stanie New Hampshire. Manewry Red Flag 16-2 rozpoczęły się 29 lutego.

Celem pobytu w USA było zwiększenie skuteczności działania pilotów i specjalistów służby inżynieryjno-lotniczej Aeronautica Militare w ramach międzynarodowych operacji lotniczych o dużym stopniu złożoności i skomplikowania. Włosi ćwiczyli planowanie i realizację różnorodnych scenariuszy działań razem z kolegami z krajów sojuszniczych. Sprawdzono także zdolność do przebazowania na duże odległości i operowania z dala od macierzystych baz, w niesprzyjających warunkach klimatycznych i terenowych.

Dowódca 200-osobowego kontyngentu, płk Marco Bertoli, w pierwszej połowie 2015 dowodził kluczem Eurofighterów Aeronautica Militare chroniącym przestrzeni powietrznej Estonii, Litwy i Łotwy (Włosi przylecieli do Szawli, 2014-12-29). Według niego Red Flag jest najlepszym sprawdzianem zdolności pilotów wojskowych, dzięki któremu mogą przygotować się na przyszłe zagrożenia.

W trakcie manewrów włoscy lotnicy wykonywali zadania zwalczania celów powietrznych, z użyciem nahełmowego wskaźnika celów i uderzeń na cele powierzchniowe. Dużą pomocą były doświadczenia, jakimi podzielili się z nimi piloci niemieckich i brytyjskich Eurofighterów, którzy brali udział w poprzednich edycjach Red Flag (Typhoony przybyły na Red Flag, 2015-01-15, Eurofighter pobił Raptora, 2012-07-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.