Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Konsekwencje incydentu w Zatoce Perskiej

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 13 maja 2016

Dowódca jednej z eskadr rzecznych US Navy został odwołany wskutek incydentu, do którego doszło w Zatoce Perskiej na początku 2016.

US Navy postanowiła odsunąć od pełnionych obowiązków dowódcę jednej z eskadr rzecznych US Navy, której żołnierze zostali aresztowani przez Irańczyków w styczniu / Zdjęcie: USN

US Navy poinformowała o odwołaniu dowódcy Coastal Riverine Squadron (CRS) 3, komandora porucznika Erica Rascha z zajmowanego przez niego stanowiska. Decyzja dowódcy Coastal Riverine Group (CRG) 1, komandora Gary'ego Leigha jest pokłosiem incydentu, jaki wydarzył się w Zatoce Perskiej w styczniu br.

Grupa 10 amerykańskich marynarzy została wzięta do niewoli przez członków sił morskich irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji. Zajęto też 2 szybkie łodzie patrolowe Riverine Command Boat (znane również jako CB 90). Do zdarzenia doszło w pobliżu wyspy Farsi (Iran uwolnił amerykańskich marynarzy, 2016-01-13). Zespół US Navy odbywał podróż z Kuwejtu do Bahrajnu.

Kilka dni po uwolnieniu marynarzy US Navy poinformowała, że najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu był błąd w nawigacji popełniony przez marynarzy US Navy (Znana przyczyna incydentu w Zatoce Perskiej, 2016-01-15). Miał on wynikać z usterki modułu nawigacji satelitarnej, zamontowanego w jednej z CB 90. Co ciekawe, według informacji podawanych wstępnie przez amerykańskie władze, przyczyną zdarzenia miała być awaria układu pędnego co najmniej jednej z łodzi patrolowych. Dryfując przez kilkadziesiąt minut, jednostki miały wejść na kilka km w głąb irańskich wód terytorialnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra