Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znana przyczyna incydentu w Zatoce Perskiej

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 15 stycznia 2016

Departament Obrony USA podał najbardziej prawdopodobną przyczynę incydentu, w wyniku którego grupa amerykańskich żołnierzy została wzięta do niewoli przez członków Korpusu Strażników Rewolucji.

Przez kilkanaście godzin grupa 10 amerykańskich marynarzy była przetrzymywana przez członków irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji. Wojskowych zwolniono w środę. Irańczycy zwrócili również 2 łodzie patrolowe Riverine Command Boat. Obie jednostki poddawane są przeglądowi, który ma pomóc w ustaleniu, czy irańscy żołnierze nie zajęli części wyposażenia pokładowego / Zdjęcie: IRIB

Według Sekretarza Obrony USA, Asha Cartera, przyczyną wtorkowego incydentu na wodach Zatoki Perskiej najprawdopodobniej był błąd w nawigacji popełniony przez marynarzy US Navy. Przypomnijmy, że grupa 10 Amerykanów, wśród których była jedna kobieta, została wzięta do niewoli przez członków sił morskich irańskiego Korpusu Strażników Rewolucji. Zajęto też 2 szybkie łodzie patrolowe Riverine Command Boat (znane również jako CB 90). Do zdarzenia doszło w pobliżu wyspy Farsi.

Następnego dnia, wskutek wysiłków dyplomatycznych Departamentu Stanu, marynarze zostali uwolnieni (Iran uwolnił amerykańskich marynarzy, 2016-01-13). Wojskowych zabrano na pokład krążownika rakietowego USS Anzio, typu Ticonderoga, a stamtąd trafili na atomowy lotniskowiec USS Harry S. Truman, typu Nimitz (Pierwsze operacje z pokładu USS Harry S. Truman, 2015-12-30). Obecnie znajdują się w amerykańskiej bazie w Katarze, gdzie poddawani są przesłuchaniom.

Co ciekawe według informacji podawanych wstępnie przez amerykańskie władze, przyczyną wtorkowego incydentu miała być awaria układu pędnego co najmniej jednej z łodzi patrolowych. Dryfując przez kilkadziesiąt minut, jednostki miały wejść na kilka km w głąb irańskich wód terytorialnych. Obecnie uważa się, że marynarze znaleźli się na akwenie kontrolowanym przez Iran wskutek błędu nawigacyjnego, którego przyczyny zostaną dopiero wyjaśnione. Na uwagę zasługuje fakt, że Amerykanie postanowili nie informować przełożonych o tym, że zboczyli z obranego kursu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.