Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francja zamawia kolejne Tigery

Lotnictwo wojskowe, 24 grudnia 2015

Resort obrony Francji złożył zamówienie na 7 dodatkowych śmigłowców uderzeniowych Tiger HAD.

Po zrealizowaniu najnowszej umowy, wojska lądowe Francji będą dysponować 67 śmigłowcami uderzeniowymi Tiger HAD / Zdjęcie: Airbus Helicopters

DGA zawarła z koncernem Airbus Helicopters umowę w sprawie dostawy 7 dodatkowych śmigłowców uderzeniowych Tiger HAD. Wartość umowy nie została podana do publicznej wiadomości.

Nowe wiropłaty trafią do Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwa lekkiego wojsk lądowych) w latach 2017-2018. Dzięki temu liczba Tigerów w szeregach tej formacji wzrośnie do 67.

Od lipca 2009 Tigery ALAT są wysyłane przez rząd w Paryżu na misje w różne rejony świata – m. in. do Afganistanu i  Libii. Operujące aktualnie na Sahelu francuskie Tigery wylatały od stycznia 2013 ponad 2050 godzin w trakcie misji bojowych.

Dotychczas Airbus Helicopters przekazał użytkownikom z 4 krajów ponad 120 Tigerów. Łącznie wylatały one ponad 68 tys. godzin.

Niemcy używają Unterstützungshubschrauber Tiger (UHT, przeciwpancerny / wsparcia ogniowego), będący jedynym wariantem bez działka zabudowanego pod kadłubem, ale z głowicą obserwacyjną nad wirnikiem nośnym. Francja i Hiszpania zamówiły początkowo Tigery Hélicoptère d'Appui et de Protection (HAP, śmigłowiec wsparcia i osłony), które następnie zmodernizowano do standardu Hélicoptère d'Appui-Destruction (HAD, śmigłowiec wsparcia i uderzeniowy). Australijczycy mają w wyposażeniu wiropłaty oznaczone jako Armed Reconnaissance Helicopter (ARH), będące modyfikacją wersji HAP (Prace nad nowym Tigerem, 2015-08-24).

Tiger HAD jest jednym z konkurentów w przetargu na nowy śmigłowiec dla Lotnictwa Wojsk Lądowych (kryptonim Kruk, Tiger nad Warszawą, 2015-08-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.