Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

HMS Ambush w Clyde

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 09 sierpnia 2016

Brytyjski atomowy okręt podwodny HMS Ambush wszedł do portu macierzystego HMNB Clyde w Szkocji. Jednostka przejdzie przegląd i naprawę po kolizji, do jakiej doszło u wybrzeży Gibraltaru.

HMS Ambush jest jednym z 3 atomowych okrętów podwodnych typu Astute, którymi obecnie dysponuje Royal Navy. Wyłączenie jednostki ze służby zmniejszy potencjał operacyjny brytyjskiej floty i może zagrozić realizacji działań bojowych na Atlantyku i Morzu Śródziemnym / Zdjęcie: Royal Navy

HMS Ambush (S 120), typu Astute, wszedł do portu macierzystego HMNB (Her Majesty's Naval Base) Clyde w Szkocji po kilkudniowej podróży z Gibraltaru. Okręt powrócił do Wielkiej Brytanii w celu dokonania szczegółowego przeglądu i naprawy po wypadku, do którego doszło pod koniec lipca u południowych wybrzeży Półwyspu Iberyjskiego.

Do zdarzenia doszło w chwili, gdy załoga HMS Ambush prowadziła kilkudniowe ćwiczenia morskie nieopodal Gibraltaru. Podczas procedury wynurzenia okręt zahaczył o kadłub cywilnego statku handlowego, idącego lokalnymi wodami. Dowódca jednostki natychmiast podjął decyzję o powrocie do gibraltarskiej bazy, gdzie dokonano wstępnej inspekcji okrętu (Wypadek HMS Ambush, 2016-07-21). 

Okazało się, że wskutek zderzenia uszkodzona została przednia część kiosku. Zniszczenia okazały się zbyt poważne, aby można było naprawić je w Gibraltarze. Dowództwo Royal Navy zadecydowało więc o powrocie okrętu do HMNB Clyde (Wypadek HMS Ambush, 2016-07-21). Uważa się, że koszt naprawy OP może wynieść kilkaset tysięcy funtów szterlingów. Jednostka pozostanie wyłączona ze służby przez co najmniej kilka miesięcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.