Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KAI prezentuje prototyp T-X

Lotnictwo wojskowe, 17 grudnia 2015

W zakładach Korea Aerospace Industries zaprezentowano dziś prototyp nowego samolotu szkolenia zaawansowanego, jaki zostanie zaoferowany US Air Force w konkursie T-X.

Prototyp T-X różni się od T-50 Golden Eagle dużą owiewką na grzbiecie kadłuba, zabudowaną za kabiną / Zdjęcie: Korea Aerospace Industries

Dzisiaj w zakładach Korea Aerospace Industries w Sacheon zaprezentowano prototyp nowego samolotu szkolenia zaawansowanego, który południowokoreańskie przedsiębiorstwo zaoferuje razem z Lockheed Martinem US Air Force w konkursie T-X. Ceremonię zaszczyciła swoją obecnością pani Park Geun-hye, prezydent Republiki Korei.

W wygłoszonym z tej okazji przemówieniu pani Park Geun-hye podkreśliła, że ewentualne zwycięstwo w konkursie T-X znacznie zwiększy przychody i pozycję południowokoreańskiego przemysłu lotniczego i obronnego, przyczyniając się zarazem do zacieśnienia relacji z rządem w Waszyngtonie. Eksport samolotów do USA utoruje także drogę do ich sprzedaży innym krajom – dodała pani Park Geun-hye.

Zaprezentowany dziś samolot jest niemal identyczny z T-50 Golden Eagle, opracowanym na bazie F-16 razem z Lockheed Martinem (Pierwszy iracki T-50, 2015-10-16, Tajlandia zamówiła 4 T-50, 2015-09-19). Widoczne zmiany obejmują dużą owiewkę na grzbiecie kadłuba, zabudowaną za kabiną. Według producenta w kabinie zabudowano pojedynczy duży wyświetlacz dla każdego lotnika. Samolot ma też zdolność pobierania paliwa podczas lotu. Awionika umożliwia symulowanie różnorodnych misji szkolnych. Próby naziemne i w locie południowokoreańskiego samolotu rozpoczną się w przyszłym roku, w macierzystym kraju. W 2017 planowane są kolejne testy, tym razem na terenie USA.

Zakup nowych samolotów szkolenia zaawansowanego przez US Air Force, oznaczony jako T-X jest największym przedsięwzięciem tego rodzaju w świecie. Wstępne plany Pentagonu zakładają zamówienie ok. 350 samolotów, które zastąpią wysłużone T-38C Talon (Pierwszy T-38 Pacer Classic III, 2015-08-07). Całkowite zapotrzebowanie wszystkich rodzajów sił zbrojnych USA może zamknąć się liczbą nawet 1000 egz. W konkursie startują też Alenia Aermacchi oferujące T-100 Master (Razem zaproponują T-100 dla USAF, 2013-01-21), Boeing i Saab z całkowicie nową konstrukcją (Boeing i Saab zaoferują T-X, 2013-12-06) oraz Northrop Grumman, który zapowiada, że na początku 2016 pokaże swój samolot – dolnopłat z pojedynczym usterzeniem pionowym i bocznymi wlotami powietrza do silnika.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.