W Walii przeprowadzono kolejną serię testów uzbrojenia brytyjskich wozów opancerzonych rodziny Ajax.
Testy przeprowadzono w lipcu i sierpniu w zachodniej Walii. Próby obejmowały strzelania z 40-mm armaty zasilanej amunicją teleskopową CTAS (Case Telescoped Armament System) i sprzężonego z nią 7,62-mm km, w które wyposażono wozy w odmianie gąsienicowego pojazdu rozpoznawczego (Ajax), a także zdalnie sterowanego modułu uzbrojenia Kongsberg Protector RWS (Protector RWS dla Scout SV, 2015-02-16), przenoszonego przez transportery opancerzone, służące m.in. do przewozu żołnierzy z sekcji rozpoznawczej (Ares).
Próby przeprowadzono pod nadzorem specjalistów z General Dynamics Land Systems-UK, Lockheed Martin UK, CTA International i British Army. Stanowiły one kontynuację testów realizowanych wiosną (Testy uzbrojenia Ajaxa, 2016-04-13).
British Army (wojska lądowe W. Brytanii) pozyskają 589 pojazdów opancerzonych rodziny Ajax, w 6 różnych odmianach, w tym gąsienicowego pojazdu rozpoznawczego (Ajax, 245 egz.), wozu dowodzenia (Athena, 112), transportera opancerzonego (Ares, 93), wozu rozpoznania inżynieryjnego (Argus, 51), naprawczego (Apollo, 50) i zabezpieczenia technicznego (Atlas, 38).
Nowe wozy opancerzone będą produkowane w zakładach General Dynamics UK, zlokalizowanych w Merthyr Tydfil, ok. 40 km na północ od Cardiff (Otwarto wytwórnię Ajaxów, 2016-03-08), a także w hiszpańskiej Sewilli. Ich dostawy zaplanowano na lata 2017-2024.