Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Podróże w luksusie

Lotnictwo cywilne, 20 lipca 2016

Amadeus opublikował raport analizujący trendy dotyczące rozwoju rynku podróży luksusowych do 2025.

Liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025 / Zdjęcie: Emirates

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej i lotniczej. Docelowe grupy klientów przedsiębiorstwa to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym on-line) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami). Opublikowany niedawno raport pt. Shaping the Future of Luxury Travel analizuje trendy dotyczące rozwoju rynku podróży luksusowych do 2025, pomagając branży turystycznej lepiej definiować potrzeby klientów i zwiększyć jakość obsługi w tym najszybciej rosnącym segmencie rynku.

Badanie zostało przeprowadzone przez Amadeus na podstawie danych z różnych krajów, w tym z Polski, oraz dziesiątek wywiadów z ekspertami w dziedzinie podróży luksusowych. Raport powstał dzięki współpracy Amadeus z licznymi partnerami z branży podróży luksusowych, a także z ośrodkiem badawczym Tourism Economics i Connections. Badanie dotyczące preferencji podróżnych o różnych profilach przeprowadził wśród swoich czytelników The Telegraph.

Konsumenci przeznaczają coraz większą część swojego dochodu na zapewnienie sobie niezapomnianych przeżyć, ceniąc doświadczenia bardziej niż dobra materialne. Jak pokazuje nowy raport Amadeusa, trend ten powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na luksusowe podróże. Np. w segmencie usług transportowych dla wymagających podróżnych, liczba zagranicznych lotów w klasach biznes oraz pierwszej rosła w latach 2011-2015 szybciej niż w klasach niższych – średnie skumulowane roczne tempo wzrostu wyniosło w tych dwóch segmentach odpowiednio 4,5% i 4,2%. Trend ten przyspieszy w ciągu najbliższej dekady – prognozowany wzrost liczby lotów z najwyższej półki wyniesie 6,2% rocznie, czyli będzie niemal o 1/3 szybszy niż w pozostałych segmentach, gdzie ukształtuje się na poziomie 4,8% rocznie.

Mimo, że wyjazdy z najwyższej półki stanowią dziś zaledwie niewielki ułamek podróży Polaków, nasz kraj znajduje się w gronie tych, gdzie ten segment rynku będzie rósł najbardziej dynamicznie. Liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025. Średnie skumulowane roczne tempo wzrostu wartości tego segmentu rynku wyniesie więc aż 12,8% w ciągu najbliższej dekady. W efekcie, w latach 2021-2025 udział podróży luksusowych we wszystkich wyjazdach Polaków wyniesie średnio 1,5%, w porównaniu z zaledwie 0,2% dzisiaj.

A jak wygląda Polska na tle krajów Unii Europejskiej i reszty świata? Odsetek 1,5% podróży luksusowych w przypadku Polaków to znacznie mniej niż w przypadku krajów Europy Zachodniej, gdzie udział podróży luksusowych w latach 2021-2025 wyniesie 3-5% (Niemcy 3,7%, Francja 4,7% czy Włochy 2,8%). Europejskim liderem rozrzutności w kategorii podróży luksusowych jest W. Brytania (ponad 10% w latach 2021-2025), a globalnymi – USA i Australia (ponad 30% w obu przypadkach).

Największa dynamika wzrostu w segmencie podróży luksusowych będzie miała miejsce do 2025 we wschodzących gospodarkach azjatyckich: w ChRL, Indiach i Republice Korei. Odsetkiem bogatych podróżujących już dziś wyróżniają się azjatyckie państwa-miasta, czyli Hong-Kong i Singapur. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odpowiadają za 64% światowych zagranicznych wycieczek luksusowych, mimo że mieszka tam jedynie 18% światowej populacji. Udział Polski w globalnym rynku usług podróży luksusowych pozostanie skromny i będzie odpowiadał niespełna 0,5% wszystkich podróży luksusowych na świecie.

W 2015 Amadeus opublikował raport Future Traveller Tribes 2030, który zidentyfikował sześć różnych plemion podróżujących, które mają różne potrzeby i wymagają innego rodzaju obsługi turystycznej. Używając podobnej metodologii, najnowszy raport wyróżnia sześć plemion najbardziej wymagających podróżujących, by pomóc przedsiębiorstwom turystycznym lepiej poznać i zaspokoić ich potrzeby. Zidentyfikowane plemiona o różnych profilach to: Zawsze wymagający (4%), Poławiacze okazji (20%), Zamożni biznesmeni (31%), Zasobni w niedoczasie (24%), Wystawni (18%) i Niezależni bogacze (3%).

Opisana w raporcie piramida potrzeb zamożnych podróżujących obejmuje takie najważniejsze oczekiwania, jak: wsparcie zaufanego opiekuna, wysoka jakość produktu turystycznego, kompleksowa obsługa, dostęp do autentycznej kultury i unikalnych doświadczeń (w odróżnieniu od turystyki masowej), możliwość zaspokojenia swoich zachcianek, a także poczucie prywatności i bezpieczeństwa zarezerwowane dla VIP-ów. Tylko indywidualne podejście dostawców usług turystycznych do obsługi konkretnego podróżującego pozwoli zaoferować im jakość, której oczekują klienci (Nagrody Skytrax dla Air France, 2016-07-15, 150 destynacji Emirates, 2015-12-18, Malaysian nie mogą zapełnić A380, 2015-10-20, Pierwszy Dreamliner dla Etihad, 2015-01-02).

Dla każdego luksus oznacza coś innego. Podczas gdy na rynkach rozwijających się rosnąca w siłę klasa średnia zwraca uwagę na materialne aspekty luksusowych podróży, na bardziej dojrzałych rynkach ewolucja rynku skłania podróżnych do poszukiwania nowych rodzajów luksusu. Dlatego oferowanie zamożnym klientom dopasowanych i ekskluzywnych doświadczeń stanie się jeszcze ważniejsze. Wykorzystanie nowych technologii i innowacji do poprawy jakości obsługi w całej branży turystycznej pozwoli osiągnąć nowy, nieosiągalny dotąd poziom luksusu – mówi Rob Sinclair-Barnes, dyrektor marketingu strategicznego w Amadeus IT Group.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.