Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

JAC nowym użytkownikiem ATR

Lotnictwo cywilne, 23 stycznia 2017

Japan Air Commuter (JAC), spółka zależna Japan Airlines, stała się nowym użytkownikiem samolotów ATR.

Japan Air Commuter odebrały pierwszego ATR 42-600, stając się w ten sposób najnowszym użytkownikiem samolotów francusko-włoskiej spółki / Zdjęcie: ATR

W piątek w Tuluzie przedstawiciele Japan Air Commuter, spółki zależnej Japan Airlines, odebrali od producenta pierwszy samolot turbośmigłowy komunikacji regionalnej ATR 42-600, stając się w ten sposób najnowszym użytkownikiem tego typu. Pozostałych 8 ATR 42-600, zamówionych przez JAC podczas paryskiego salonu w 2015, zostanie dostarczonych przewoźnikowi w ciągu 3 lat. Będą one użyte do obsługi połączeń pomiędzy większymi i mniejszymi miastami Kraju Kwitnącej Wiśni (Paris Air Show 2015: Nowości ATR-a, 2015-06-15).

Hiroki Kato, prezes Japan Air Commuter oświadczył: Bezkonkurencyjna zdolność operowania samolotów ATR ze wszystkich lotnisk wraz z ich wysokimi standardami bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że ATR serii -600 to idealne rozwiązanie dla naszej misji łączenia małych miejscowości i dostarczania wysokiej jakości usług lotniczych w całym kraju.

Christian Scherer, prezes ATR podkreślił przydatność ATR serii -600 do generowania możliwości biznesowych i wzmacniania więzi społecznych i dodał, że japońscy pasażerowie są prawdopodobnie jednymi z najbardziej świadomych i wymagających podróżnych, jeżeli chodzi o kwestie ochrony środowiska i doskonałości. Samoloty ATR przyczynią się do odnowienia floty samolotów regionalnych w Japonii z zachowaniem najwyższych standardów ekologicznych i jakości.

Założone w 1983, Japan Air Commuter są częścią JAL Group. Ich głównym udziałowcem są Japan Airlines, mające 60% aktywów, a pozostałe są podzielone równomiernie pomiędzy 12 gmin leżących na wyspach Amami. Hubem JAC jest port lotniczy Kagoshima.

Oprócz odebranego niedawno ATR-42-600, Japan Air Commuter mają we flocie 18 samolotów turbośmigłowych – po 9 Bombardierów Dash 8 Q400 i Saabów 340B (Island Air odbierają Q400, 2016-12-22, Saab 340 dla Cayman Airways, 2015-08-18). Codziennie wykonują one 97 lotów na 23 trasach. W ub. r. JAC przewiozły 1,6 mln pasażerów pomiędzy wyspami Amami i zachodnią Japonią.

Na rynku przewozów regionalnych w Japonii operuje ponad 100 samolotów, których średni wiek to ponad 10 lat. Miejscowe linie spodziewają się w nadchodzących latach wzmożonego ruchu turystycznego. Do 2020 Kraj Kwitnącej Wiśni ma odwiedzić ponad 40 mln oób, m.in. w związku z Pucharem Świata w Rugby w 2019 czy Igrzyskami Olimpijskimi w 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.