Europejski koncern aerokosmiczny Airbus oficjalnie poinformował o anulowaniu przez Air France zamówienia na 2 samoloty A380. Zamiast nich francuski przewoźnik zamówił 3 mniejsze samoloty A350-900. W ten sposób zamówienie Air France na tego typu samoloty wzrosło do 21.
Air France pierwotnie zamówiły partię 12 A380 napędzanych silnikami Engine Alliance GP7200. Pierwszy z nich miał być dostarczony w 2018. Wskutek rezygnacji Air France, łączne zamówienia na A380 spadły do 110.
Według sprawozdania finansowego Airbusa z połowy 2016, linie Air France zakupiły jeden A380 (Pierwszy A380 Air France, 2009-11-02). 4 kolejne przewoźnik użytkuje w ramach leasingu finansowego. Jeszcze 5 A380 eksploatuje w leasingu operacyjnym (Pierwszy komercyjny lot A380 do Rio de Janeiro , 2016-08-24).
Airbus odnotował w styczniu br. zamówienie na tylko jeden samolot, poza kontraktem z Air France na A350. Niskokosztowe linie meksykańskie VivaAerobus zamówiły jeden A320. Nowe zamówienia netto europejskiego koncernu w styczniu to zaledwie 2 samoloty.
W styczniu Airbus dostarczył odbiorcom 25 samolotów. Wśród nich nie było żadnego A380. Dostawy obejmowały 19 A320/neo, 2 A330 i 3 A350 XWB.