Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IDEF 2017: TKMS o budowie tureckich OP

Marynarka wojenna, 11 maja 2017

Przedstawiciele thyssenkrupp Marine Systems poinformowali o postępach w budowie serii tureckich okrętów podwodnych typu Reis (typ 214TN).

Budowa pierwszego z tureckich OP typ 214TN prowadzona jest od 2015. Okręt powinien wejść do służby na przełomie 2020/2021 / Zdjęcie: Michał Jarocki

W tureckiej stoczni Gölcük pod Stambułem kontynuowana jest budowa pierwszego z sześciu diesel-elektrycznych okrętów podwodnych typu Reis (typ 214TN). Zakłada się, że pod koniec roku producent rozpocznie montaż wyposażenia pokładowego. Według optymistycznych prognoz OP wejdzie do służby na przełomie 2020/2021.

Pozostałe okręty mają być przekazywane tureckiej marynarce wojennej co 12 miesięcy. Ostatni z nich powinien wejść do służby w połowie l. 2020. Zastąpią one w linii najstarsze z jednostek typ 209, które są eksploatowane od l. 1970.

Umowę o zakupie okrętów zawarto latem 2009. Porozumienie weszło w życie po 2 latach. Budowę pierwszego OP rozpoczęto w 2015 (Nowe tureckie OP coraz bliżej, 2015-05-12). Nowe tureckie okręty podwodne powstają przy ok. 80-% udziale rodzimego przemysłu zbrojeniowego. Turcja będzie czwartym użytkownikiem OP typ 214 po Grecji, Portugalii i Republice Korei (Wodowanie południowokoreańskiego OP, 2016-11-09; Grecja przyjęła do służby nowe OP, 2016-06-29). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.