Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Negocjacje w sprawie Air Force One

Lotnictwo wojskowe, 02 sierpnia 2017

Boeing i US Air Force prowadzą negocjacje dotyczące zakupu nowych samolotów dla prezydenta USA. Producent zaoferował Białemu Domowi parę Boeingów 747-8 Intercontinental, które pierwotnie przeznaczone były dla rosyjskiego towarzystwa Transaero, które ogłosiło bankructwo w październiku 2015 (Pierwszy A321 dla Transaero, 2015-07-30). Obecnie samoloty te są zmagazynowane w porcie lotniczym Victorville w Kalifornii.

Według amerykańskich mediów umowa zakupu nowych Boeingów 747-8 dla prezydenta USA, które zastąpią eksploatowane obecnie VC-25 (na zdjęciu), ma zostać sfinalizowana już wkrótce / Zdjęcie: US Air Force

Według oświadczenia producenta obecnie trwa ostatni etap prac, mających na celu zakupienie przez rząd 2 samolotów 747-8I i szybkie podpisanie kontraktu. Umowa koncentruje się na zapewnieniu najlepszej oferty i najlepszej ceny dla US Air Force. Biały Dom nie potwierdził tej informacji.

Wśród licznej floty statków powietrznych, jaką ma do dyspozycji prezydent USA Donald Trump, największymi są 2 VC-25A, czyli zmodyfikowane Boeingi 747-200B. Podczas podróży z prezydentem na pokładzie noszą one znak wywoławczy Air Force One. Każdy VC-25A jest przystosowany do przewozu ok. 100 osób.

Prezydenckie Boeingi rozpoczęły służbę w 1987. Obecnie ich eksploatacja nastręcza coraz większe trudności ze względu na stopniowe wycofywanie tego typu przez linie lotnicze i wyczerpujące się zapasy części zamiennych. Z tego powodu w 2103 Pentagon rozpoczął poszukiwania następcy VC-25A. W styczniu 2015 zadecydowano, że będzie nim najnowsza wersja Jumbo Jeta – 747-8 Intercontinental (Boeing 747-8 nowym Air Force One, 2015-01-29).

Podczas kampanii wyborczej Donald Trump postulował zrezygnowanie z ich zakupu, twierdząc, że pozwoli to na zaoszczędzenie ponad 4 mld USD. Cena jednostkowa 747-8I to 386,8 mln USD. Według wyliczeń PolitiFact opracowanie, próby i wyprodukowanie pary nowych Air Force One kosztowałoby podatników 3,73 mld USD (ponad 13,4 mld zł) w ciągu 12 lat. Zdaniem USAF koszt przedsięwzięcia wynosić ma 3,2 mld USD (11,5 mld zł), które zostaną wydane do 2022.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.