Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing 747-8 nowym Air Force One

Lotnictwo wojskowe, 29 stycznia 2015

US Air Force wybrały następcę używanych obecnie samolotów VC-25A. Będzie nim Boeing 747-8 Intercontinental.

Wizualizacja Boeinga 747-8 Intercontinental jako Air Force One / Rysunek: abovetopsecret

Wczoraj Sekretarz wojsk lotniczych USA, Deborah Lee James, poinformowała opinię publiczną, że nowymi samolotami Air Force One, używanymi do przewozu Prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki, będą Boeingi 747-8 Intercontinental. Jest to jedyny samolot produkowany w USA, który, po odpowiednim wyposażeniu, spełnia wymagania stawiane podczas wykonywania misji transportu Prezydenta USA, a zarazem zapewnia zgodność z interesem publicznym, dodała Deborah Lee James.

O zakupie nowych samolotów, które zastąpiłyby parę wysłużonych VC-25A (zmodyfikowanych Boeingów 747-200B), mówiono od jesieni 2013 (Poszukiwania następcy Air Force One, 2013-09-11). Pod uwagę brano dwie konstrukcje – europejskiego Airbusa A380 i rodzimego Boeinga 747-8I.

Jednak już wtedy wiadomo było, że ze względu na prestiż i rywalizację toczoną pomiędzy obydwoma producentami dużych samolotów komunikacyjnych, wybór padnie na 747-8I. Ewentualny wybór A380 zostałby natychmiast oprotestowany przez lobbystów, wojskowych i znaczną część obserwatorów, a w ostateczności zapewne anulowany, jak stało się to po zwycięstwie KC-45A w konkursie na nowe tankowce US Air Force (A jednak Boeing!, 2011-02-25).

Wybór 747-8I jako nowego Air Force One nie oznacza jeszcze formalnego uzyskania kontraktu przez Boeinga. Nieoficjalnie wiadomo, że Pentagon zamierza zakupić 3 samoloty tego typu, będące zwykłymi 747-8I, które następnie zostaną odpowiednio zmodyfikowane i doposażone, zgodnie z wymaganiami wojsk lotniczych. Producent będzie odpowiadał także za próby, certyfikację i szkolenie załóg lotniczych nowych Air Force One. Pozostaną one w służbie przez 30 lat.

Wspomniana na wstępie decyzja jest także formą pomocy dla Boeinga, który od pewnego czasu boryka się z brakiem zamówień na flagowy model, jakim jest 747 i stale zmniejsza tempo produkcji, w oczekiwaniu na lepszą koniunkturę (Tempo produkcji 747 znów spadnie, 2014-12-10). Ostatni z zamówionych dotychczas samolotów tego typu ma trafić do użytkownika na początku 2017. Dlatego też podpisanie kontraktu na Air Force One powinno nastąpić przed końcem br., dzięki czemu linia montażowa 747 w Seattle mogłaby pracować bez przestoju.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.