Spółka Tier 1 Engineering poinformowała o ustanowieniu rekord świata Guinnessa na najdalszy dystans pokonany przez śmigłowiec z napędem elektrycznym. Zmodyfikowany przez jej inżynierów Robinson R44 pokonał odległość 55,6 km z prędkością dochodzącą do 148 km/h, poruszając się na maksymalnej wysokości 244 m. R44 wystartował z lotniska wojskowego Los Alamitos, gdzie także zakończył swój rekordowy lot.
Wyczyn został dokonany 7 grudnia, a za sterami śmigłowca zasiadał Ric Webb z OC Helicopters. Wiropłat został zarejestrowany przez FAA w Los Angeles w kategorii eksperymentalny.
Tier 1 Engineering pracuje razem z Lung Biotechnology PBC nad wyprodukowaniem półautonomicznego wiropłata napędzanego elektrycznie, służącego do transportu narządów ludzkich do przeszczepu (Bsl do transportu medycznego? , 2018-11-23). Zmodyfikowany R44 jest zasilany przez akumulatory litowo-polimerowe Brammo o łącznej masie 500 kg, napędzające dwa silniki elektryczne. Układ sterowania opracowali specjaliści z Rinehart Motion Systems. Śmigłowiec Tier 1 Engineering po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 2016.
Jednak już w 2011 francuskie przedsiębiorstwo Solution F wykonało dwuminutowy lot załogowego śmigłowca ultralekkiego, który pilotował inżynier Pascal Chretien. W 2010 roku Sikorsky zaprezentował projekt Firefly, czyli zmodyfikowany wiropłat Sikorsky-Schweizer S-300C wyposażony w silnik elektryczny Hybrid Technologies USA i dwa akumulatory litowo-jonowe, którego długotrwałość lotu wynosiła 12-15 min.