Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Spike NLOS dla lekkich pojazdów

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Wojska specjalne, 05 lutego 2019

Do tej pory Rafael zintegrował pociski Spike NLOS z większymi pojazdami, takimi jak Plasan Sandcat, M-113 i M-60. Niedawno  izraelski koncern przetestował nową wyrzutnię pocisków Spike NLOS, przeznaczoną do integracji z lekkimi pojazdami terenowymi. Podczas próby użyto pojazdu Tomcar TE6, z napędem hybrydowym i elektrycznym.

Podczas prób nowej wyrzutni zamontowanej na samochodzie Tomcar TE6, pociski Spike NLOS odpalono do celów znajdujących się w odległości ponad 25 km. Pociski poruszały się po różnych trajektoriach (zarówno bardzo nisko, jak i bardzo wysoko), w zależności od rodzaju misji, scenariusza i rodzaju celu / Zdjęcia: Rafael

Tomcar TE6 to pojazd 4x4 o masie nieco ponad 1780 kg, przeznaczony dla sił specjalnych, który może być przewożony w ładowniach samolotów i śmigłowców lub na zawiesiu zewnętrznym wiropłata. Najnowsza wersja Tomcara z napędem hybrydowo-elektrycznym ma trzy fotele oraz duże przednie i tylne platformy ładunkowe, na których można przewozić sprzęt, zaopatrzenie lub zamontować uzbrojenie o masie 1475 kg.

Łączna masa nowej wyrzutni i 8 pocisków Spike NLOS (4 gotowych do odpalenia i 4 zapasowych) to 1350 kg. W skład zestawu wchodzą też dwa demontowalne panele kierowania dla dowódcy i celowniczego, umożliwiające zdalne odpalanie pocisków (z odległości do 500 m), także z wnętrza budynku lub bunkra, co znacząco zwiększa jego przeżywalność. Konfiguracja może być zmieniana w zależności od wielkości nosiciela i potrzeb operacyjnych.

Pociski Spike NLOS, naprowadzane optoelektronicznie ze wspomaganiem radiowym w trybie odpal i zapomnij lub odpal i aktualizuj, służą do zwalczania czołgów podstawowych, artylerii, centrów logistycznych i pocisków ziemia-powietrze na dystansie do 30 km.

Tomcar TE6 z wyrzutnią Spike NLOS mieści się w ładowni dużego śmigłowca, jak np. CH-47 i CH-53. Jednak w celu przetransportowania zestawu w ładowni przemiennopłata V-22 konieczne jest zdemontowanie wyrzutni z samochodu. Nowe uzbrojenie ma umożliwić jednostkom specjalnym wykonywanie precyzyjnych ataków na cele statyczne i mobilne położone w dużej odległości na nieprzyjacielskim terytorium (Izraelskie AH-64 z ppk Spike, 2016-11-10, IMDEX Asia 2015: Typhoon MLS-NLOS dla Azji, 2015-05-21, Spike NLOS dla Kolumbii, 2013-04-30).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra