Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tiger nad Warszawą

Lotnictwo wojskowe, 27 sierpnia 2015

Dziś w Warszawie odbył się pokaz śmigłowca uderzeniowego Airbus Helicopters Tiger.

Dzisiaj na lotnisku Babice w Warszawie zaprezentowano śmigłowiec uderzeniowy Airbus Helicopters Tiger. Wiropłat przyleciał do Polski specjalnie, aby wziąć udział w dzisiejszej imprezie, a od wtorku można będzie oglądać go na wystawie statycznej w Kielcach, podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego. Tiger jest jednym z potencjalnych kandydatów na następcę Mi-24, używanych przez SZ RP, w ramach programu Kruk (Rusza przetarg na śmigłowce uderzeniowe, 2014-07-08).

W Polsce pojawił się śmigłowiec w wersji Hélicoptère d'Appui-Destruction (HAD, wsparcia i uderzeniowy), ze składu 1er Régiment d’Hélicoptères de Combat (1erRHC, pułku śmigłowców bojowych) francuskiego Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwa lekkiego wojsk lądowych)  z bazy lotniczej Phalsbourg-Bourscheid.

Od lipca 2009 Tigery ALAT stale wysyłane są przez rząd w Paryżu na misje w różne rejony świata – do Afganistanu, Libii, czy na Sahel. Od rozpoczęcia działań w styczniu 2013 francuskie Tigery wylatały ponad 2050 godzin, wykonując misje wsparcia ogniowego i eskortowe.

Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Obecnie do służby w ALAT wchodzą Tigery HAD Block 2, charakteryzują się większą dokładnością zwalczania celów przy pomocy niekierowanych pocisków rakietowych, zwiększonym zakresem parametrów lotu, przy jakich można odpalać przeciwpancerne pociski kierowane Spike i Hellfire. Ich urządzenia łączności zostały zdigitalizowane, co umożliwia prowadzenie działań na współczesnym cyfrowym polu walki.

Tigery HAD Block 2 są przystosowane do działania w warunkach dużej wilgotności i zasolenia, co umożliwia ich operowanie z pokładów okrętów. Śmigłowce wyposażone są w dodatkowe zbiorniki paliwa zapewniające zwiększenie zasięgu przy podwieszeniu uzbrojenia o maksymalnej dopuszczalnej masie.

Dotychczas Airbus Helicopters dostarczył ponad 120 śmigłowców Tiger siłom zbrojnym Francji, Niemiec, Hiszpanii i Australii. Ich łączny nalot to ponad 68 tys. godzin. Niedawno producent otrzymał zlecenie na przeprowadzenie prac studialnych związanych z opracowaniem nowej wersji, nazwanej Tiger Mk 3 (Prace nad nowym Tigerem, 2015-08-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.