OCCAR zleciła Airbus Helicopters rozpoczęcie prac studialnych nad nową wersją śmigłowca uderzeniowego Tiger.
OCCAR (Europejska agencja współpracy zbrojeniowej) zleciła Airbus Helicopters przeprowadzenie prac studialnych związanych z opracowaniem nowej wersji śmigłowca uderzeniowego, określanej jako Tiger Mk 3. W pierwszej kolejności zdefiniowane zostaną założenia dotyczące przeżywalności, obsługi technicznej, zdolności operacyjnych, z dużym naciskiem na zmniejszenie kosztów użytkowania. Na tej podstawie, a także na bazie doświadczeń z operacji prowadzonych w Afganistanie, Libii i Mali, stworzony zostanie program kompleksowej modernizacji śmigłowca w połowie okresu eksploatacji (ang. mid-life upgrade).
Siły zbrojne krajów użytkujących Tigery – Australii, Francji, Hiszpanii i Niemiec – będą mogły następnie określić, jakie uzbrojenie, wyposażenie i zdolności wybiorą dla swoich śmigłowców. Planuje się, że dostawy nowych Tigerów rozpoczną się w następnej dekadzie, po uzgodnieniu wymagań poszczególnych operatorów i zakończeniu prac rozwojowych.
Obecnie eksploatowane są 4 różne wersje Tigerów. Niemcy używają Unterstützungshubschrauber Tiger (UHT, przeciwpancerny / wsparcia ogniowego), będący jedynym wariantem bez działka zabudowanego pod kadłubem, ale z głowicą obserwacyjną nad wirnikiem nośny. Francja i Hiszpania zamówiły początkowo Tigery Hélicoptère d'Appui et de Protection (HAP, śmigłowiec wsparcia i osłony), które następnie zmodernizowano do standardu Hélicoptère d'Appui-Destruction (HAD, śmigłowiec wsparcia i uderzeniowy, Hiszpania odbiera Tigre HAD-E i NH90, 2014-12-22, Tigre HAD Block 2 dla ALAT, 2014-12-11). Australijczycy mają w wyposażeniu wiropłaty oznaczone jako Armed Reconnaissance Helicopter (ARH), będące modyfikacją wersji HAP (Cd. problemów australijskich pilotów, 2015-08-11). Śmigłowce francuskie i niemieckie mają 80% wspólnych części (Modernizacja symulatorów Tigerów, 2015-02-12). W przypadku innych wersji stopień unifikacji jest znacznie mniejszy.