Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FAA cofnęła certyfikację Xtra Aerospace

Lotnictwo cywilne, Wypadki, 26 października 2019

Amerykańska Federalna Administracja Lotnicza (FAA) cofnęła certyfikację przedsiębiorstwa Xtra Aerospace z Florydy, które naprawiało czujnik podejrzewany o przyczynienie się do katastrofy Boeinga 737 MAX indonezyjskich Lion Air. - Xtra nie spełniło wymogów naprawy części samolotów z listy FAA – poinformowano w komunikacie. To efekt końcowego raportu o przyczynach katastrofy z października 2018 (Raport druzgoczący dla Boeinga, 2019-10-25), sporządzonego przez indonezyjskich śledczych, którzy zalecili FAA usprawnienie nadzoru nad organizacjami obsługi technicznej (Loty 737 MAX nie przed lutym 2020, 2019-10-17).

Powody decyzji FAA o cofnięciu certyfikatu nie są do końca jasne w świetle raportu o przyczynach katastrofy Boeinga 737 MAX indonezyjskich Lion Air. Raport wskazuje, że za nieprawidłowe działanie czujnika kąta natarcia odpowiadają raczej służby techniczne przewoźnika / Zdjęcie: n-tv

Według FAA, od listopada 2009 do maja 2019 Xtra nie uzupełniła i nie zachowała zapisów zgodnie z procedurami zawartymi w instrukcji stacji naprawczej dla obsługi części uwzględnionych na liście zdolności. Przedsiębiorstwo nie udowodniło również, że ma odpowiednie zaplecze, narzędzia, wyposażenie testowe, publikacje techniczne oraz przeszkolonych i wykwalifikowanych pracowników do naprawy części z listy. Xtra jest stacją naprawczą certyfikowaną zgodnie z częścią 145 federalnych przepisów lotniczych (FAR, Federal Aviation Regulations). Jest częścią Wencor Group.

Xtra odpowiedziało w oświadczeniu, że ściśle współpracuje z FAA. - Chociaż doszliśmy do porozumienia z FAA, z szacunkiem nie zgadzamy się z ustaleniami agencji. Dochodzenie i raport Indonezji o przyczynach katastrofy Boeinga 737 MAX Lion Air nie świadczy o tym, że Xtra było za nią odpowiedzialne – napisano w oświadczeniu. Decyzja FAA jest częścią ugody z Xtra, które zgodziło się na zrzeczenie praw do odwołania od niej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra