US Air Force Global Strike Command ujawniło wizję bombowca strategicznego stealth projektowanego przez Northrop Grummana – B-21 Raider (Nadano nazwę B-21 , 2016-09-20). Na grafikach, pokazujących maszynę w trzech bazach – Dyess, Ellsworth i Whiteman, widoczne jest duże podobieństwo do obecnie używanych bombowców B-2A. Ujawniona wizja potwierdza wcześniejsze nieoficjalne informacje, że nowa konstrukcja jest znacząco mniejsza (nawet o 1/3), a tym samym lżejsza. Dowodem na to może być m.in. główne podwozie – jego zespoły są dwukołowe wobec czterokołowych w B-2A.
Analizując wizualizację można zauważyć uproszczony kształt krawędzi skrzydeł. Inny jest też ich profil, co widać po mniej zakrzywionym kształcie przedniej części kadłuba (przy okazji uproszczono owiewkę kabiny załogi). Zmieniono też geometrię wlotów powietrza do silników i kształt ich osłon. Zarówno w przypadku osłon podwozia głównego, jak i przedniego, zastosowano ząbkowane krawędzie.
Szefowie USAF twierdzą, że program budowy B-21 jest realizowany zgodnie z planem, choć pojawiają się pewne problemy. Northrop Grumman rozpoczął montaż prototypu nowego bombowca w kompleksie 4 w Plant 42 w Palmdale w Kalifornii. Być może w tym samym budynku 401, w którym ponad 25 lat temu montowano bombowce B-2. Pierwszy B-21 powinien być gotowy do lotu w 2021.
Obecnie USAF dysponują jedynie 19 operacyjnymi B-2A. Bazują one w Whiteman AFB w Missouri, która jako jedyna jest wyposażona w urządzenia potrzebne do odtworzenia charakterystyk stealth po każdym locie bombowca. W przypadku B-21 kluczowe będzie więc uproszczenie konstrukcji – w tym specjalnych powłok, i obsługi, by mogła być ona realizowana także w innych bazach USAF, również poza granicami Stanów Zjednoczonych Ameryki. Zapewne pokazanie wizualizacji B-21 w kilku bazach ma być dowodem na uzyskanie takich możliwości, zgodnie z wcześniejszymi planami (Wybrano bazy Raiderów, 2019-03-28).