Zgodnie z wnioskiem złożonym w amerykańskim sądzie okręgowym w Chicago, Boeing zgodził się przyjąć odpowiedzialność za katastrofę samolotu 737 MAX Ethiopian Airlines, w której 12 marca 2019 zginęło 157 pasażerów i członków załogi (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10). Koncern przyznał, że samolot nie zapewniał bezpieczeństwa i w związku z tym nie będzie próbował obwiniać nikogo innego. W ugodzie ustalono, że Boeing zobowiązuje się do zapewnienia wszystkim rodzinom, które straciły bliskich w wypadku, pełnego i sprawiedliwego odszkodowania za ich stratę. Przyjęcie odpowiedzialności przez Boeinga wobec rodzin pozwoli stronom skoncentrować wysiłki na ustaleniu odpowiedniej rekompensaty dla każdej z nich.
W przypadku rodzin rozsianych po całym świecie umowa ma zapewnić rekompensatę przyznaną w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Rodziny afrykańskie nie będą musiały oddzielnie walczyć w swoich krajach o prawdopodobnie znacznie niższe wypłaty. W przypadku Boeinga umowa ograniczy zakres wypłat i zakres dalszego dochodzenia w sprawie przyczyn wypadku. Koncern uniknie postępowań karnych i ujawniania kolejnych niewygodnych dla siebie faktów i dokumentów (Pozew przeciw Boeingowi, 2020-04-23).
Prawnicy ofiar skomentowali, że ugoda jest znaczącym kamieniem milowym dla rodzin w ich dążeniu do sprawiedliwości, ponieważ zapewni, że wszyscy będą traktowani sprawiedliwie i będą mogli odzyskać pełne odszkodowanie zgodnie z prawem stanu Illinois. Jednocześnie otworzyła się droga do dalszego postępowania do ostatecznego rozwiązania, czy to w drodze ugody, czy procesu. Po przyznaniu się Boeinga do winy prawnicy działający w imieniu ofiar nie będą dochodzić odszkodowań za straty moralne, a koncern wstrzyma kwestionowanie pozwów ofiar składanych w Illinois. Kolejną rozprawę sędzia wyznaczył na 16 listopada 2021.
Szacuje się, że katastrofy samolotów modelu 737 MAX linii Ethiopian Airlines i Lion Air kosztowały Boeinga około 20 mld USD. Koncern z Chicago jest jedynym podmiotem gospodarczym zaangażowanym w produkcję odrzutowców, który ma odpowiadać wobec rodzin ofiar. Ich prawnicy zgodzili się odrzucić roszczenia przeciwko Rosemount Aerospace, który wyprodukował czujniki dla 737 MAX, oraz Rockwell Collins z Raytheon Technologies Corp, kluczowego dostawcę awioniki.