Po raz pierwszy w historii Royal Australian Air Force (RAAF, królewskie wojska lotnicze Australii) i Kōkū Jieitai (wojska lotnicze samoobrony Japonii) przeprowadziły próby interoperacyjności wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-30A i wielozadaniowych samolotów bojowych F-2.
W próbach zrealizowanych w dn. 4–27 kwietnia br. udział wzięły trzy samoloty: KC-30A, operujący z bazy Komaki, gdzie stacjonują japońskie tankowce KC-767A oraz F-2A (jednomiejscowy) i F-2B (dwumiejscowy) ze skrzydła doświadczalnego Kōkū Jieitai. Przedsięwzięcie wspierało m.in. dwóch lingwistów RAAF (KC-30A tankuje P-8A RAAF, 2020-10-23).
Podczas 9 lotów wykonanych o różnej porze (dzień, zmierzch i noc) dokonano oceny charakterystyk pilotażowych F-2A/B w trakcie pobierania nafty ze zbiorników KC-30A za pomocą przewodu sztywnego. Japońskie samoloty operowały w konfiguracji gładkiej i z różnymi podwieszeniami (pociskami i zbiornikami paliwa, Sniper dla F-2, 2015-08-11).