Lockheed Martin zaprezentował 21 listopada 2022 pierwszy wielozadaniowy samolot bojowy F-16D Block 70/72. Jest on przeznaczony dla wojsk lotniczych Bahrajnu i został wyprodukowany w zakładach w Greenville w Karolinie Pd. Jego oblot zaplanowano na początku 2023. Następnie odrzutowiec ma zostać zaakceptowany przez rząd USA, po czym przejdzie próby w bazie US Air Force Edwards w Kalifornii. Tam także szkolić się będą arabscy piloci.
W 2018 Silah Aljawi Almalakii Albahraynii (królewskie wojska lotnicze Bahrajnu) zamówiły 16 F-16 Block 70, w tym 10 jednomiejscowych F-16C i 6 dwumiejsocwych F-16D. Początkowo planowano, że ich dostawy rozpoczną się w połowie 2022 i zakończą przed końcem 2023, jednak pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 uniemożliwiła dotrzymanie tych terminów.
Obecnie wiadomo, że pierwsza partia 4 F-16 Block 70 trafi do Bahrajnu w pierwszej połowie 2024. Do czasu dostawy samoloty pozostawać będą w Grennville, gdzie pod nadzorem specjalistów Lockheed Martina odbywać się będzie szkolenie arabskich pilotów i personelu technicznego. F-16 Block 70 mają być dostarczane w transzach po 4 samoloty, do 2025. Ich przebazowaniem do Bahrajnu zajmą się piloci US Air Force.
Jak podaje producent, tempo wytwarzania nowych F-16 w Grennville ma stopniowo wzrastać, do 4 miesięcznie w roku budżetowym 2023 (Elementy F-16 z Mielca, 2021-11-22). Oprócz Bahrajnu samoloty tej wersji zamówiły także Bułgaria (Bułgaria poszukuje tymczasowych samolotów, 2022-11-23), Słowacja, Tajwan i niezidentyfikowany odbiorca, a Jordania podpisała wstępne porozumienie (Jordania zamówiła 8 F-16V, 2022-06-18). Jeżeli zostanie ono sfinalizowane, łączna liczba zamówionych F-16 Block 70/72 wzrośnie do 136. Oprócz tego w Greenville prowadzone będą modernizacje starszych wersji F-16 do standardu F-16V (Lockheed Martin zmodernizuje greckie F-16, 2018-12-23).