Wczoraj, 16 lutego 2023, w Amsterdamie przedstawiciele koncernu Airbus ogłosili skonsolidowane wyniki finansowe za cały 2022 i prognozy na br.
Liczba zamówień brutto na duże samoloty pasażerskie wzrosła do 1078 (w 2021 – 771), przy czym zamówienia netto po anulacjach sięgnęły 820 samolotów (w 2021 – 507). Łącznie dostarczono 661 samolotów komercyjnych. Na koniec roku portfel niezrealizowanych zamówień na samoloty komercyjne wyniósł 7239.
Koncern z Tuluzy zmierza do osiągnięcia tempa miesięcznej produkcji rodziny A320 na poziomie 65 samolotów do końca 2024 i 75 w 2026. Wejście do eksploatacji A321XLR ma nastąpić w drugim kwartale 2024.
Miesięczne tempo produkcji A330 wzrosło zgodnie z planem do około 3 na koniec 2022, a obecnie Airbus planuje osiągnąć tempo 4 samolotów miesięcznie w 2024.
Miesięczna produkcja A350 wynosi obecnie około 6 samolotów. Plan zakłada osiągnięcie tempa miesięcznej produkcji 9 A350 na koniec 2025.
Spółka zamierza w 2023 dostarczyć około 720 dużych samolotów komunikacyjnych (Wyniki Airbusa w 2022, 2023-01-11).
Airbus Helicopters uzyskał zamówienia netto na 362 wiropłaty (w 2021 – 414) i dostarczył 344 śmigłowce (w 2021 – 338, Wyniki Airbus Helicopters w 2022 , 2023-01-26).
W 2022 dostarczono też 10 samolotów transportowych A400M, w porównaniu z 8 rok wcześniej.
Wartość skonsolidowanych zamówień Airbusa wzrosła do 82,5 mld euro (w 2021 – 62,0 mld euro), a łączny portfel zamówień wyniósł 449 mld euro na koniec 2022 (na koniec 2021 – 398 mld euro). Skonsolidowane przychody wzrosły o 13% do 58,8 mld euro.
Skorygowany skonsolidowany zysk operacyjny EBIT wzrósł do 5,627 mld euro (w 2021 – 4,865 mld euro).
Skorygowany EBIT związany z działalnością Airbusa w zakresie samolotów komercyjnych wzrósł do 4,6 mld euro (w 2021 – 3,57 mld euro).
Skonsolidowane własne wydatki na badania i rozwój sięgnęły 3,079 mld euro (w 2021 – 2,746 mld euro).