Air France i narodowy przewoźnik kolejowy SNCF Voyageurs od 30 lat rozwijają współpracę między transportem lotniczym i kolejowym. Wykorzystując komplementarność środków transportu, partnerzy oferują wspólny produkt Train+Air – czyli zintegrowaną podróż lotniczo-kolejową na jednym bilecie.
Od trzech dekad Air France i koleje SNCF Voyageurs oferują wspólnie usługę transportu łączonego Train+Air (dawniej pod nazwą TGV Air). Oferta obejmuje aktualnie 41 tras tras pociąg+samolot z / do 2 paryskich lotnisk – Charles de Gaulle i Orly. W ciągu ostatnich trzech lat, od 2022, liczba tras objętych usługą transportu łączonego Train+Air wzrosła o blisko 50 procent - z 28 do 41.
22 dworce kolejowe we Francji mają bezpośrednie połączenie z tymi dwoma paryskimi lotniskami, skąd pasażer może kontynuować podróż samolotem, w ramach w pełni cyfrowej usługi, która umożliwia połączenie dwóch środków transportu w jednej rezerwacji. Zaletą usługi Train+Air poza niższym wpływem na środowisko, jest gwarancja ciągłości podróży w przypadku np. opóźnienia, co oznacza, że podróżny otrzymuje niezbędną pomoc i miejsce na kolejnym dostępnym locie, czy w pociągu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Od 2019 z usługi Train+Air skorzystało ponad 600 tysięcy klientów Air France. Statystyki za ubiegły rok wskazują, że najpopularniejszymi trasami były połączenia z / do Lyonu, Lille i Strasburga, realizowane na odcinku do / z Paryża (CDG) pociągiem, a następnie samolotem do Ameryki Północnej czy na Karaiby.
Transport intermodalny to jeden z obszarów – obok modernizacji floty, ekopilotażu i zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) - na których Air France opiera się realizując swoje cele względem środowiska. Przewoźnik zobowiązał się, że do 2030 obniży emisję CO2 o 30% na pasażera na kilometr (SWISS poszerzają ofertę Air Rail, 2024-06-05, Air France ACT , 2022-04-19, Pociąg zamiast samolotu, 2019-09-17).