Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Postkryzysowy Rheinmetall

Przemysł zbrojeniowy, 23 lutego 2012

Niemiecki Rheinmetall w 2011 zanotował rekordowy obrót, w wysokości 4,454 mld Euro. Rekordowe były także zyski. Wzrost generowały głównie zakłady motoryzacyjne koncernu.

Wzrost produkcji zakładów sektora wojskowego to przede wszystkim wynik zwiększania tempa dostaw - realizowanych wspólnie z Krauss Maffei Wegmann - bwp Puma (na zdjęciu), transporterów kołowych Boxer, jak również pochodnych czołgów podstawowych Leopard 2 (ostatnio realizowane zamówienia dotyczyły przebudowy standardowych wozów na pojazdy specjalistyczne, kontrakt na dostawy najnowszej wersji, Leopardów 2A7+ dla Arabii Saudyjskiej, został zbyt późno podpisany, by w istotny sposób wpłynąć na wyniki 2011) / Zdjęcie: Rheinmetall

Ubiegłoroczne wyniki świadczą o przełamaniu przez niemiecki koncern skutków kryzysu. W 2007 spółka zanotowała 4 mld Euro obrotów, generowanych mniej więcej w równych częściach przez zakłady sektora obronnego i motoryzacyjnego. 2008 - pierwszy rok kryzysu - przyniósł zmniejszenie obrotów do 3,87 mld Euro i spowodował konieczność zwolnienia 2,5 tys. z 21 tys. pracowników. Przyczyną było załamanie produkcji podzespołów do montażu samochodów. Jeszcze gorszy był następny roku, kiedy sprzedano towary i usługi o wartości jedynie 3,4 mld Euro (zobacz: Dobre wyniki Rheinmetalla). 2010 charakteryzował się powrotem do sytuacji sprzed kryzysu - osiągnięto 3,98 mld Euro obrotu i 297 mln zysku brutto (zobacz: Wyniki Rheinmetalla).

2011 był jeszcze lepszy. Osiągnięto rekordowe 4,454 mld Euro obrotu (o 12% więcej niż rok wcześniej) i zysk brutto - także wyjątkowy w historii spółki - w wysokości 354 mln Euro.

Spowodowane to zostało przede wszystkim dynamicznym, 17-procentowym wzrostem obrotów zakładów motoryzacyjnych. Branża wojskowa także rozwijała się, jednak w mniejszym tempie 7%.

W kolejnych latach można spodziewać się poprawy sytuacji zakładów specjalnych Rheinmetalla. Co prawda zamówienia rodzimych sił zbrojnych zostały nieco ograniczone, z powodu oszczędności budżetowych, jednak koncern może liczyć na realizację - wspólnie z KMW - lukratywnego kontraktu na dostawy nowych Leopardów 2 dla Rijadu (zobacz: Leopardy 2A7+ dla Arabii Saudyjskiej).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.