Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Grzegorz Sobczak

Do niedawna obsługą techniczną samolotów komunikacyjnych w Polsce zajmowała się baza techniczna PLL LOT, od pewnego czasu występująca jako osobna spółka LOT-u – LOT-AMS (LOT Aircraft Maintenance Services). Jednak niedawno pojawił się jeszcze jeden podmiot świadczący usługi w tym zakresie – spółka Line Tech Aircraft Maintenence, która już na samym początku działalności podjęła się nowego, jak na polskie warunki, zadania.

Drugi z Boeingów 737 Next Generation linii Enter Air, na którym Line Tech zamontował winglety, stojący w hangarze stanowiącym bazę techniczną tej spółki w Katowicach / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Na polskim rynku działa kilka organizacji prowadzących tzw. obsługę liniową, czyli mówiąc w dużym skrócie – przygotowanie i przeglądy samolotów przed lotem. Tzw. ciężką obsługą techniczną, lub inaczej obsługą hangarową obejmującą przeglądy okresowe i większe naprawy samolotów, zajmował się do niedawna tylko LOT-AMS. Czy polski rynek jest na tyle duży, aby zmieścił się na nim ktoś jeszcze? Zdaniem Wojciecha Kaczora prezesa Line Tech Aircraft Maintenence, ograniczenie się do polskiego rynku byłoby błędem. Celem Line Tech jest stać się najsilniejszą organizacją obsługową w tej części Europy. Zwraca przy tym uwagę, że Line Tech nie zawęża swojej działalności do obsługi polskich przewoźników – to oferta dla całej Europy oraz Azji i Afryki.

Pomysł na zbudowanie nowego przedsiębiorstwa zajmującego się obsługą techniczną samolotów komunikacyjnych zrodził się pięć lat temu. Zaczęło się od tego, że technicy pracujący w bazie obsługowej LOT-u zaczęli szukać zatrudnienia w zagranicznych stacjach obsługowych. Zdobywali doświadczenie w pracy w różnych organizacjach i – co bardzo ważne – zobaczyli, że poziom ich własnych umiejętności nie jest niższy niż ich kolegów z zachodniej Europy.

Zaryzykuję stwierdzenie, że polscy mechanicy są najlepsi w Europie – mówi Wojciech Kaczor. – Swoją ocenę opieram na obserwacjach jak pracują Polacy i jak są oceniani przez swoich pracodawców za granicą.


Skrzydlata Polska - 12/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.