Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kadłub Adelaide gotowy do transportu

Marynarka wojenna, 12 grudnia 2013

Navantia przygotowała kadłub drugiego z okrętów desantowych typu Canberra, HMAS Adelaide (LHD 01), do transportu do Australii.

Kadłub HMAS Adelaide (LHD 01) podczas umieszczania na pokładzie statku półzanurzalnego MV Blue Marlin. Według pierwotnego terminarza, drugi z australijskich desantowców miał dotrzeć do Williamstown na początku br. Po wprowadzeniu do służby, okręty omawianego typu mają stacjonować na terenie bazy RAN, HMAS Kuttabul (Fleet Base East), na wyspie Garden Island w Sydney/ Zdjęcie: Navantia

Przyszły okręt Królewskiej Marynarki Wojennej Australii (RAN) został umieszczony na pokładzie statku półzanurzalnego MV Blue Marlin, należącego od holenderskiego Dockwise Shipping. Operacja została przeprowadzona na terenie portu w Vigo, na północnym zachodzie Hiszpanii.

Przez najbliższy tydzień HMAS Adelaide (Wodowanie Adelajdy, 2012-07-05) pozostanie w Vigo, gdzie pracownicy Navantii będą kończyć prace przygotowujące okręt do transportu do australijskiej stoczni BAE Systems w Williamstown na południowym wschodzie kraju.

Transport HMAS Adelaide potrwa 55 dni. Okręt podąży drogą obraną pod koniec 2012 przez inną z jednostek omawianego typu, HMAS Canberra (LHD 02) (Pierwsze próby Canberry, 2013-11-06). Zakłady w Williamstown będą odpowiedzialne za prace wykończeniowe, w tym montaż elementów nadbudówki oraz wyposażenia pokładowego. Okręt ma znaleźć się w linii w 2016, dwa lata później niż LHD 02.

Statek półzanurzalny MV Blue Marlin transportujący uszkodzony w wyniku ataku samobójczego w Jemenie z października 2000 niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, USS Cole (DDG 67) / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Poza budową kadłuba okrętów, hiszpańska Navantia odpowiada również m.in. za dostawę 12 barek desantowych LCM-1E. W połowie września br. Hiszpanie informowali o wodowaniu pierwszej z nich (Wodowanie pierwszej LCM-1E dla Canberry, 2013-09-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra