18 grudnia został oblatany drugi samolot rozpoznawczy Tu-214ON (Otkrytoje Niebo). Ma on być używany do realizacji umowy Open Skies.
18 grudnia z lotniska KAPO im. S.P. Gorbunowa w Kazaniu wystartował do pierwszego lotu drugi samolot rozpoznawczy Tu-214ON (Otkrytoje Niebo – Otwarte niebo) nr rej. RA-64525. Oblot trwał 3 godziny. Dokonała go załoga z ŻŁI i DB (Żukowska liotno-ispytatielnaja stancja i Dowodocznaja baza) OAO Tupolew. Dowodził nią Aleksandr Żurawlew.
Dwa samoloty Tu-214ON mają być wykorzystywane do realizowania lotów inspekcyjnych w ramach umowy Open Skies (ros. Otkrytoje Niebo). Wyprodukowało je KAPO im. S.P. Gorbunowa na zamówienie OAO Koncern radiostrojenia Wega. Tu-214ON został zaprojektowany w OAO Tupolew (MO FR rezygnuje z Tu-214R?, 2013-01-08; Prezydenckie Tu-214, 2009-06-03). Na jego pokładzie zainstalowano analogowe i cyfrowe systemy do wykonywania zdjęć lotniczych oraz porównywania stanu obecnego ze stanem z wcześniejszych inspekcji, a także urządzenia rejestrujące obrazy w podczerwieni i radiolokator do obserwacji powierzchni ziemi. Na pokładzie rozmieszczono stanowiska dla operatorów systemów oraz inspektorów z krajów poddawanych inspekcji, co jest wymagane przez umowę Open Skies.
Porozumienie Open Skies zawarły 24 państwa w 1992 w Helsinkach. W 2013 umowa obejmuje 34 państwa. Ich przedstawiciele mają prawo używać specjalnie wyposażone samoloty do obserwowania sytuacji w innych krajach. Rosja wykorzystuje dotąd w programie specjalnie przystosowane samoloty Tu-154M ŁK-1 i An-30B (Rosyjscy inspektorzy nad Czechami i Słowacją, 2013-10-20; Inspektorzy Open Skies nad Rosją i Białorusią, 2012-08-06; Pożar rosyjskiego An-30B, 2012-05-23; Open Skies nad Polską i Litwą, 2012-04-15). To one mają zostać zastąpione przez Tu-214ON.