Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby Lynxa na HMS Iron Duke

Marynarka wojenna, 13 lutego 2014

Royal Navy przeprowadziła próby operowania śmigłowca Lynx HMA.8 z pokładu fregaty Typ 23, HMS Iron Duke (F234).

Lynx HMA.8 na pokładzie HMS Iron Duke. Fregata została przyjęta do służby w 1993. Po jej wycofaniu z linii, zapowiedzianym wstępnie na lata 2020., okręt będzie miał około 20 lat, a wiec pozostanie w stosunkowo dobrym stanie technicznym, co umożliwi jego odsprzedanie państwu trzeciemu / Zdjęcie: Royal Navy

Trwające kilka dni próby realizowano w pobliżu Plymouth, na południowym zachodzie kraju. Stanowiły one element szerszego programu testów, weryfikujących gotowość brytyjskiego okrętu do powrotu do czynnej służby.

Dla przypomnienia, od marca 2012 HMS Iron Duke pozostaje wyłączony ze służby ze względu na remont i częściową modernizację, którym został poddany na terenie bazy Royal Navy w Portsmouth. Poza wydłużeniem resursu okrętu, wyposażono go także w nowy trójwspółrzędny radiolokator, Artisan, dostarczony przez BAE Systems.

Po powrocie do służby HMS Iron Duke włączy się w wielonarodowe operacje antypirackie i antynarkotykowe, realizowane przez okręty Royal Navy na całym świecie. Niewykluczone, że zostanie wysłany na wody Morza Karaibskiego, wspierając zwalczanie przemytu narkotyków do Ameryki Północnej w ramach operacji Martillo (hiszp. Młotek) (Kolejny sukces RFA Wave Knight, 2014-01-29, RFA Wave Knight przejmuje kontrabandę, 2013-09-17). Na Karaibach aktywnie działają już inne brytyjskie fregaty Typ 23, w tym m.in. HMS Lancaster (F229) (HMS Lancaster w akcji, 2013-10-11).

W przeszłości HMS Iron Duke brał udział w programie prób operacyjnych nowych śmigłowców Royal Navy, AW159 Wildcat (Wildcat zakończył próby morskie, 2012-02-20).

Remont i modernizacja HMS Iron Duke, a także podobne prace prowadzone systematycznie przy pozostałych jednostkach Typ 23, pozwolą na wydłużenie ich resursu, dzięki czemu pozostaną one zdolne do działania do czasu wprowadzenia do służby nowych fregat Typ 26 (Prezentacja Typu 26, 2012-08-21). Pierwsze okręty nowej serii powinny znaleźć się w linii w połowie lat 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.