Royal Navy przeprowadziła próby operowania śmigłowca Lynx HMA.8 z pokładu fregaty Typ 23, HMS Iron Duke (F234).
Trwające kilka dni próby realizowano w pobliżu Plymouth, na południowym zachodzie kraju. Stanowiły one element szerszego programu testów, weryfikujących gotowość brytyjskiego okrętu do powrotu do czynnej służby.
Dla przypomnienia, od marca 2012 HMS Iron Duke pozostaje wyłączony ze służby ze względu na remont i częściową modernizację, którym został poddany na terenie bazy Royal Navy w Portsmouth. Poza wydłużeniem resursu okrętu, wyposażono go także w nowy trójwspółrzędny radiolokator, Artisan, dostarczony przez BAE Systems.
Po powrocie do służby HMS Iron Duke włączy się w wielonarodowe operacje antypirackie i antynarkotykowe, realizowane przez okręty Royal Navy na całym świecie. Niewykluczone, że zostanie wysłany na wody Morza Karaibskiego, wspierając zwalczanie przemytu narkotyków do Ameryki Północnej w ramach operacji Martillo (hiszp. Młotek) (Kolejny sukces RFA Wave Knight, 2014-01-29, RFA Wave Knight przejmuje kontrabandę, 2013-09-17). Na Karaibach aktywnie działają już inne brytyjskie fregaty Typ 23, w tym m.in. HMS Lancaster (F229) (HMS Lancaster w akcji, 2013-10-11).
W przeszłości HMS Iron Duke brał udział w programie prób operacyjnych nowych śmigłowców Royal Navy, AW159 Wildcat (Wildcat zakończył próby morskie, 2012-02-20).
Remont i modernizacja HMS Iron Duke, a także podobne prace prowadzone systematycznie przy pozostałych jednostkach Typ 23, pozwolą na wydłużenie ich resursu, dzięki czemu pozostaną one zdolne do działania do czasu wprowadzenia do służby nowych fregat Typ 26 (Prezentacja Typu 26, 2012-08-21). Pierwsze okręty nowej serii powinny znaleźć się w linii w połowie lat 2020.