Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe wersje M-ATV

Wojska lądowe, 05 maja 2014

Podczas targów SOFEX Oshkosh Defense zaprezentował nowe wersje samochodów M-ATV.

Nowe wersje M-ATV. Od lewej stoją pojazdy: Extended Intervention (EXI), Extended Engineer (EXE), Extended Command (EXC) i Standard Special Forces (SXF) / Zdjęcie: Oshkosh Defense

Dzisiaj w stolicy Jordanii, Ammanie, rozpoczęła się wystawa i koferencja SOFEX (Special Operations Forces Exhibition & Conference). Jednym z wystawców jest koncern Oshkosh Defense, prezentujący nowe wersje odpornych na działanie min lekkich samochodów rodziny M-ATV (Mine-Resistant, Ambush Protected All-Terrain Vehicle) (Oshkosh w Sulejówku, 2012-10-08).

Producent oferuje obecnie dwa wielozadaniowe modele: M-ATV Standard i M-ATV Extended. Każdy z nich ma kilka różnych wersji. M-ATV Standard jest przeznaczony do wykonywania misji wsparcia, ofensywnych i defensywnych w trudnym terenie. Natomiast M-ATV Extended charakteryzuje się zwiększonym udźwigiem, co pozwala na zabranie większej ilości wyposażenia, np. podczas wykonywania zadań wsparcia ogniowego, usuwania niewybuchów, dowodzenia i kierowania, lub zwiększenia liczebności desantu.

Nowe wersje wozów to: M-ATV Standard Base (SXB), M-ATV Standard Upgrade (SXU), M-ATV Standard Special Forces (SXF), M-ATV Extended Intervention (EXI), M-ATV Extended Engineer (EXE) i M-ATV Extended Command (EXC). Wszystkie pojazdy wyposażone są w zawieszenie Oshkosh TAK-4.

MAT-V przeznaczone są do wykonywania misji pokojowych, porządku publicznego, ochrony granic państwa, wsparcia działań specjalnych, przeciwpartyzanckich i klasycznych działań wojskowych. Dotychczas producent dostarczył ponad 10 tys. pojazdów rodziny M-ATV. Ich odbiorcami są siły zbrojne USA oraz krajów Bliskiego Wschodu, w tym Arabii Saudyjskiej  (Saudyjczycy negocjują zakup M-ATV, 2013-09-30) i Zjednoczonych Emiratów Arabskich (M-ATV dla ZEA, 2012-07-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.