Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby klimatyczne A350

Lotnictwo cywilne, 27 maja 2014

Jeden z przedseryjnych Airbusów A350 zakończył próby w laboratorium klimatycznym McKinley.

A350 (MSN2) we wnętrzu hangaru laboratorium McKinley. Jak pokazuje napis na podłodze, temperatura w jego wnętrzu wynosiła wówczas -40 °C / Zdjęcie: Airbus

Kilkanaście dni temu jeden z przedseryjnych Airbusów A350-900 (MSN2) został wysłany do Stanów Zjednoczonych. Tam w laboratorium klimatycznym McKinley, zlokalizowanym na terenie bazy US Air Force Eglin na Florydzie, przeszedł próby działania w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Niedawno analogiczne badania w tej placówce przeszedł inny nowy samolot komunikacyjny – Bombardier CSeries (CSeries na mrozie i w upale, 2014-05-02).

Przez ponad 2 tygodnie A350 poddawany był działaniu różnorodnych warunków atmosferycznych, przy różnej wilgotności, w temperaturze od -40 °C do 45°C. W trakcie prób sprawdzano działanie wyposażenia pokładowego samolotu – m. in. systemu rozrywkowego, instalacji klimatyzacji, kuchni, instalacji wodnej i ściekowej. Podczas niektórych badań zespół napędowy samolotu był uruchomiony, co wymagało zakotwiczenia go w hangarze.

Na początku br. A350 odbył już podobne testy klimatyczne na Bliskim Wschodzie i w północnej Kanadzie (Zamrażanie A350, 2014-01-30). Jednocześnie z próbami na Florydzie realizowano badania operowania A350 na drodze startowej pokrytej wodą (Wodne próby A350 , 2014-05-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.