Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodne próby A350

Lotnictwo cywilne, 12 maja 2014

Airbus przeprowadził próby kołowania A350XWB na drodze startowej pokrytej wodą.

A350 kołuje po drodze startowej pokrytej warstwą wody / Zdjęcie: Airbus

Koncern z Tuluzy poinformował o zakończeniu prób kołowania samolotu komunikacyjnego A350 XWB na drodze startowej pokrytej wodą. Badania przeprowadzono w Istres. Brał w nich udział prototyp MSN004.

W trakcie prób samolot kołował po drodze startowej pokrytej co najmniej 22-mm warstwą wody. Na jej potrzeby testu na drodze startowej utworzono swego rodzaju basen, długości 100 m i szerokości 29 m, w rowkach na dnie którego umieszczono gumowe paski, zatrzymujące wodę. A350 przejechał przez basen kilka razy, m. in. używając rewersu silników. Prędkość kołowania stopniowo zwiększano, od 111 km/h aż do 260 km/h.

Celem badań było nie tylko sprawdzenie stateczności samolotu na nawierzchni pokrytej wodą, ale także sprawdzenie, czy woda poderwana przez koła podwozia przedniego nie przedostanie się do wnętrza silników i/lub pomocniczego zespołu napędowego (APU).

Producent oczekuje się, że uzyska certyfikat typu dla A350 w 3. kw. kwartale br. Niedługo potem pierwsze samoloty rozpoczną służbę w Qatar Airways. Cztery przedseryjne A350, które biorą udział w programie prób w locie wylatały już łącznie około 1600 h podczas ponad 350 lotów (Podwójny oblot A350, 2014-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.