Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CSeries znowu opóźniony

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2014

Bombardier postanowił po raz kolejny przesunąć wejście do eksploatacji samolotów CSeries.

CSeries 300 w barwach SaudiGulf Airlines / Rysunek: Bombardier

Kanadyjskie przedsiębiorstwo poinformowało o ponownej zmianie terminu wejścia do eksploatacji seryjnych samolotów komunikacji regionalnej CSeries (Drugi przedseryjny CSeries oblatany, 2014-01-04). Według najnowszych planów pierwsze CS100 będą przekazane użytkownikom w połowie 2015. Pół roku później rozpoczną się dostawy CS300. Poślizg spowodowany jest koniecznością przedłużenia prób w locie i dopracowania niektórych elementów wyposażenia.

Oznacza to, że program CSeries odnotuje dwuletnie opóźnienie względem pierwotnych zamiarów. Jednak zdaniem prezesa Mike’a Arcamone pozwoli to na bezproblemowy debiut samolotu na rynku przewozów pasażerskich. Cieszymy się, że nie wykryliśmy konieczności wprowadzenia żadnych poważnych zmian konstrukcyjnych – dodał Arcamone.

Kolejne opóźnienie CSeries oznacza, że wejdzie on do eksploatacji mniej więcej w jednym czasie z Airbusem A320neo (Nowy klient Airbusa, 2013-12-30). Inni konkurenci zapowiadają rozpoczęcie dostaw nieco później. Pierwsze Boeingi 737 Max mają pojawić się w 2 kw. 2017 (Air Canada wybierają Boeingi 737 Max, 2013-12-12), a Embraery E2 – w 2018 (Nowe szczegóły konstrukcji Embraerów E2, 2013-08-09).

Jedyną pociechą dla producenta jest zdobycie kolejnych zamówień na swoje najnowsze samoloty. Al Qahtani Aviation Company postanowiła zakupić CSeries dla potrzeb SaudiGulf Airlines, nowoutworzonego narodowego przewoźnika królestwa Arabii Saudyjskiej. Porozumienie, anonsowane wczoraj, dotyczy zakupu 16 CS300, za sumę 1,21 mld USD (3,7 mld PLN). Opcjonalnie towarzystwo może nabyć 10 kolejnych samolotów tego typu, wartych 780 mln USD (2,4 mld PLN).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.