Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowi podwykonawcy GCS

Marynarka wojenna, 04 czerwca 2014

BAE Systems ogłosiło listę nowych podwykonawców, którzy włączą się w budowę fregat Typ 26 w ramach programu Global Combat Ship.

Fregaty programu Global Combat Ship będą miały 148,5 m długości i 20 m szerokości. Wypierając 6000 t, zabiorą na pokład 185 oficerów i marynarzy. Rozwiną prędkość do 20 w, a ich zasięg wyniesie 12,9 tys. km (przyszły użytkownik podaje z kolei 14,4 tys. km) / Rysunek: BAE Systems

Program Global Combat Ship (GCS) pozwoli Royal Navy na wprowadzenie do służby w ciągu najbliższych kilkunastu lat serii nowoczesnych fregat Typ 26 (Prezentacja Typu 26, 2012-08-21). Wielozadaniowe okręty, przystosowane zarówno do działań przeciwlotniczych, jak i zwalczania okrętów podwodnych (ZOP), zastąpią w linii starzejące się jednostki Typ 23.

Głównym wykonawcą GCS jest BAE Systems. Na terenie należących do niego zakładów stoczniowych w Glasgow, powstawać będą jednostki Typ 26. Producent odpowiada też za wybór podwykonawców, odpowiedzialnych za opracowanie i wdrożenie poszczególnych systemów pokładowych okrętów.

Typ 26 zastąpią w linii starzejące się jednostki Typ 23, pozostające w służbie od 1987. Podobnie jak w przypadku innych przedsięwzięć zbrojeniowych Royal Navy, w tym budowy serii atomowych okrętów podwodnych typu Astute, większość prac przy produkcji GCS zostanie zrealizowana na terenie Wielkiej Brytanii, a brytyjskie przedsiębiorstwa będą stanowiły około 80% podwykonawców i poddostawców / Zdjęcie: Royal Navy

Według opublikowanych wczoraj informacji, w realizację GCS włączy się 6 kolejnych producentów, dołączając do wcześniejszych 4, którzy zostali wybrani pod koniec zeszłego roku. Za opracowanie poszczególnych elementów układu pędnego odpowiadać będą DCNS i GE Energy Power Conversion, dołączając tym samym do MTU oraz Rolls-Royce. Z kolei amerykański Raytheon został zobowiązany do dostarczenia gotowych rozwiązań związanych z układami nawigacji satelitarnej okrętów, a także wyposażeniem elektronicznym mostka. Dołączy do niego Babcock, odpowiedzialne za elementy systemu kierowania ogniem. Imtech oraz Tyco Fire & Integrated Solutions wdrożą z kolei instalacje wentylacji i przeciwpożarową.

Docelowo w opracowanie projektu okrętów, a następnie ich budowę, zaangażować ma się 25 dużych podmiotów sektora zbrojeniowego. Cięcie blach pod pierwszą w fregat powinno rozpocząć się w 2016, a jej wejście do służby ma nastąpić na początku lat 2020. Według przyjętego terminarza, wszystkie Typ 26 znajdą się w linii w ciągu następnej dekady i pozostaną w służbie do lat 2060.

Okręty budowane w ramach GCS będą przenosić nowoczesne wyposażenie elektroniczne, w tym trójwspółrzędne radary Artisan i sonary holowane 2087 oraz silne uzbrojenie, jak np. zestawy przeciwlotnicze Sea Ceptor, montowane również na wspomnianych Typ 23, a ostatnio zamówione przez Nową Zelandię (Sea Ceptor oficjalnie dla Nowej Zelandii, 2014-05-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra