Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Piloci winni wypadku AH-64E

Lotnictwo wojskowe, 15 lipca 2014

Błąd pilotów i zła pogoda to według ministerstwa obrony Tajwanu główne przyczyny kwietniowego wypadku śmigłowca szturmowego AH-64E Apache Longbow.

Rozbity w kwietniu śmigłowiec został już najprawdopodobniej spisany ze stanu wojsk lądowych Republiki Chińskiej / Zdjęcie: China News Agency

Taki wniosek postawiła specjalna grupa dochodzeniowa ministerstwa obrony Tajwanu, powołana do zbadania wypadku, do którego doszło pod koniec kwietnia na terenie północno zachodniego powiatu Taoyuan (AH-64E rozbił się na Tajwanie, 2014-04-25). Obaj piloci zostali zawieszeni na pół roku.

Ministerstwo obrony Tajwanu podało przy okazji kilka nowych szczegółów dotyczących samego zdarzenia. Podczas porannego lotu treningowego, major Chen Longqian (instruktor) oraz podpułkownik Liu Ming Hui, mieli zboczyć z obranej trasy przelotu, przez co znaleźli się w terenie zabudowanym. Złe warunki pogodowe (w tym praktycznie zerowa widoczność wynikająca z dużego zachmurzenia) oraz niezrozumiałe ignorowanie danych wysyłanych przez aparaturę obserwacyjną śmigłowca, spowodowały że podczas wznoszenia wiropłat uderzył w blok mieszkalny.

Wyjaśnienie przyczyn kwietniowego wypadku pozwoliło na wznowienie lotów pozostałych tajwańskich AH-64E. Śmigłowce pozostawały uziemione od końca kwietnia, gdyż podejrzewano, że przyczyną incydentu mogła być usterka techniczna samego wiropłata.

Warto podkreślić, że to drugi w ciągu ostatniego półrocza przypadek uziemienia tajwańskich Apache. Loty wiropłatów wstrzymano też w grudniu w skutek awarii głównej przekładni w jednym ze śmigłowców tego samego modelu, używanych przez US Army (Tajwan wstrzymał loty Apache, 2013-12-21). Do tej pory Tajwan odebrał 18 spośród 30 AH-64E zamówionych w 2008. Pozostałe dotrą na wyspę do końca 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.